Powrót

Kolejny wiadukt nad torami na linii Rail Baltica zwiększa bezpieczeństwo

26.05.2021

26 maja 2021 r. został udostępniony nowy wiadukt w Toporze nad torami na trasie Warszawa – Białystok. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA ułatwi komunikację w regionie oraz przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. Wiadukt jest jednym z 11 obiektów na trasie Rail Baltica w województwie mazowieckim, przewidzianych do realizacji w ramach projektu o wartości 236 mln zł, dofinansowanego z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Wiadukt drogowy w Toporze poprawi bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego

Koszt budowy bezkolizyjnego skrzyżowania nad trasą kolejową z Warszawy do Białegostoku w Toporze to 17,5 mln zł.

- PKP Polskie Linie Kolejowe efektywnie wykorzystują środki z unijnego instrumentu Łącząc Europę. Dzięki inwestycjom m. in. na międzynarodowej trasie Rail Baltica podróże i przewozy ładunków są sprawniejsze. Budujemy kolej coraz bardziej bezpieczną, komfortową i przewidywalną – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

 

- Modernizacja trasy Rail Baltica, linii ważnej w ruchu regionalnym i dalekobieżnym, to rozwój kolei – atrakcyjnego i ekologicznego środka transportu. Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań – takich, jak otworzone dziś w Toporze, zwiększa również poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym oraz poprawia warunki życia mieszkańców – stwierdził członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA Arnold Bresch. 

 

Wiadukt w Toporze zwiększa bezpieczeństwo na trasie kolejowej, szczególnie istotnej dla ruchu regionalnego i dalekobieżnego, przygotowanej do przejazdu pociągów z prędkością 160 km/h. Obiekt pozwala na swobodny przejazd nad torami i kierowcy nie muszą już czekać przed zamkniętymi rogatkami. Usprawniony został ruch na drogach. Dzięki bezkolizyjnemu skrzyżowaniu droga krajowa nr 50 przebiega nad torami oraz drogą powiatową. Wiadukt wraz z drogami dojazdowymi ma 840 m długości. Dla kierowców przeznaczono dwa pasy ruchu (po jednym w każdą stronę). Piesi mogą korzystać z chodników, wybudowano też ścieżkę rowerową.

Na przystanku kolejowym w Toporze planowana jest jeszcze budowa przejścia pod torami. Mieszkańcy zyskają lepszy i bezpieczniejszy dostęp do peronów, m.in. dzięki pochylniom.

11 bezkolizyjnych skrzyżowań zwiększa bezpieczeństwo na kolejowej trasie Rail Baltica

Na linii kolejowej pomiędzy Warszawą a granicą województwa PKP PLK zaplanowały budowę 11 bezkolizyjnych przepraw przez tory. Od jesieni 2019 roku można już korzystać z przejść podziemnych w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie. Zaawansowane są budowy dwóch wiaduktów drogowych w Łochowie i jednego w Małkini. Modernizacja linii obejmie ponadto budowę tuneli drogowych w Zielonce i Kobyłce oraz wiaduktów drogowych w Ossowie, Tłuszczu i Mokrej Wsi.

11 bezkolizyjnych skrzyżowań na mazowieckim odcinku trasy Rail Baltica, to jeden z projektów realizowanych przez PKP PLK na tej ważnej dla europejskiej i krajowej sieci linii kolejowej. Pasażerowie korzystają już efektów prac na trasie Warszawa - Czyżew. W ubiegłym roku rozpoczęły się prace na odcinku Czyżew - Białystok. Przygotowywane są realizacje na kolejnych odcinkach od stolicy Podlasia do granicy państwa.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}