Koniec okresu przejściowego w Wielkiej Brytanii dla przewoźników drogowych z Unii Europejskiej
31.03.2023
Ministerstwo Infrastruktury przypomina, że z dniem 1 kwietnia 2023 r. kończy się okres przejściowy wprowadzony na wniosek strony polskiej przez władze Wielkiej Brytanii, podczas którego służby kontrolne nie sankcjonowały przewoźników drogowych z UE za niedostosowanie się do nowych regulacji wprowadzonych 24 grudnia 2022 r.
Po zakończeniu okresu przejściowego, od 1 kwietnia 2023 r., sankcjonowaniu będą podlegać naruszenia dotyczące wykonywania:
- przewozów kabotażowych po wjeździe bez ładunku do Wielkiej Brytanii;
- niektórych rodzajów transportu kombinowanego;
- przewozów w relacji pomiędzy państwami trzecimi a Wielką Brytanią (za brak zezwolenia EKMT przy wykonywaniu takich przewozów).
Jak poinformował Departament Transportu Zjednoczonego Królestwa, w przypadku stwierdzenia podczas kontroli drogowej naruszeń powyższych przepisów, służby kontrolne DVSA (Driver & Vehicle Standards Agency) mogą nałożyć na przewoźnika karę pieniężną w wysokości £300, wydać zakaz wykonywania przewozów danym pojazdem lub wydać nakaz opuszczenia terytorium Wielkiej Brytanii przez najbliższe przejście graniczne.
Szczegółowe informacje w zakresie nowych wymogów brytyjskich są dostępne pod linkiem: https://www.gov.pl/web/infrastruktura/zmiany-w-dostepie-do-brytyjskiego-rynku-przewozow-drogowych
Szczegółowe informacje dotyczące sankcji stosowanych za naruszenia w transporcie drogowym w Wielkiej Brytanii są dostępne pod linkiem: https://www.gov.uk/government/publications/enforcement-sanctions-policy