W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Modernizacja śluz Nowa Wieś oraz Sławięcice zakończona

14.06.2021

14 czerwca 2021 r. odbyła się konferencja kończąca realizację projektu „Modernizacja śluz odrzańskich na Kanale Gliwickim, na odcinku w zarządzie RZGW Gliwice - przystosowanie do III klasy drogi wodnej - etap II".

Modernizacja śluz Nowa Wieś oraz Sławięcice zakończona
- Kanał Gliwicki dzięki przeprowadzonym modernizacjom znów może stać się istotną w skali regionu trasą żeglugi śródlądowej. Rozwój tej drogi wodnej stanowi gwarancję bezpieczeństwa dla jej użytkowników, a także jest przykładem wzrostu nakładów inwestycyjnych na rozwój dróg wodnych w Polsce – powiedział wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.


W ramach prac zmodernizowano dwie śluzy nadodrzańskie zarządzane przez Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gliwicach, tj. Nowa Wieś oraz Sławięcice. Realizację projektu poprzedził pierwszy etap modernizacji drogi wodnej, w ramach którego kompleksowe prace naprawcze przeszły śluzy: Łabędy, Dzierżno, Rudziniec oraz Kłodnica. Koszt prac w ramach I etapu projektu wyniósł ok. 176 mln zł.

Zasadniczym celem przeprowadzonych prac było dostosowanie Kanału Gliwickiego do III klasy drogi wodnej poprzez poprawę stanu technicznego oraz bezpieczeństwa budowli i urządzeń elektromechanicznych oraz wprowadzenie elektronicznego systemu zarządzania i kontroli pracy śluz, wraz z przesyłem informacji do odpowiednich jednostek Wód Polskich. W tym celu wykonano szereg zadań, których efektem jest uzyskanie niezawodności i dobrego stanu technicznego śluz, zwiększenie przepustowości Kanału oraz bezpiecznego i oszczędnego gospodarowania wodą w trakcie śluzowań. Całość prac uzgodniono z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w Opolu.

Drugi etap modernizacji śluz Kanału Gliwickiego kończy ten szeroko zakrojony projekt w zakresie obiektów hydrotechnicznych Kanału Górnośląskiego. Koszt prac w ramach II etapu projektu wyniósł niemal 70 mln zł.

{"register":{"columns":[]}}