W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nowy wiadukt drogowy nad linią kolejową Kraków-Katowice

08.11.2019

8 listopada 2019 r. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk uczestniczył w otwarciu wiaduktu drogowego w Woli Filipowskiej, który powstał w ramach modernizacji linii kolejowej E30 na odcinku Zabrze-Katowice-Kraków. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA jest współfinansowana w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Nowy wiadukt drogowy nad linią kolejową Kraków - Katowice
- Prace na linii kolejowej między stolicami województwa małopolskiego i śląskiego to jedna z oczekiwanych inwestycji, które stwarzają nowe, lepsze możliwości podróży w aglomeracjach oraz między regionami i miastami. Dzięki realizacji projektów z Krajowego Programu Kolejowego tworzymy spójną sieć kolejową, z której  korzystają pasażerowie, zapewniając jednocześnie coraz lepsze warunki przewozu towarów. Każda taka inwestycja przybliża nas do celu, którym jest kolej bezpieczna, komfortowa i punktualna – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

 

Nowy wiadukt ma jezdnię o szerokości 6 m i dwa chodniki. To kolejny obiekt oddany do użytku na linii kolejowej Kraków – Katowice. Od września z nowego wiaduktu korzystają już mieszkańcy Krzeszowic. Nowe wiadukty wybudowano także m.in. w Jaworznie i Krakowie.

 

PKP PLK na szlaku z Katowic do Krakowa modernizują 34 wiadukty kolejowe i drogowe. 10 z nich powstaje w nowych miejscach, pozostałe 24 to gruntownie przebudowane obiekty. Wszystkie zwiększą możliwości kolei i poziom bezpieczeństwa oraz przyniosą pozytywne efekty dla  płynności lokalnego ruchu drogowego.  

Modernizacja linii Kraków - Katowice to poprawa standardu na stacjach i przystankach, zapewnienie dostępności do pociągów dla wszystkich podróżnych. PKP PLK prowadzi inwestycje na niemal całej długości trasy Kraków - Katowice. Wartość prac budowlanych to ok. 2 mld zł. Po zakończeniu prac i uzyskaniu odpowiednich certyfikatów pociągi pasażerskie przyspieszą do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.

Zastąpienie przejazdów w poziomie torów bezkolizyjnym skrzyżowaniami to wymierna korzyść w komunikacji, m.in. dzięki poprawie bezpieczeństwa i eliminacji oczekiwania przed zamkniętymi ze względu na kursowanie pociągów rogatkami.

{"register":{"columns":[]}}