W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Nowy wiadukt w Mielcu - korzystne rozwiązanie komunikacyjne dla kolei i dla miasta

17.05.2023

W Mielcu z nowego wiaduktu nad torami korzystają już kierowcy. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe wybudowała obiekt w ciągu obwodnicy drogowej, nad reaktywowaną po 12 latach linią kolejową Dębica – Mielec – Padew.

Nowy wiadukt w Mielcu - korzystne rozwiązanie komunikacyjne dla kolei i dla miasta
– Korzystamy z efektów inwestycji, realizowanych w ramach  Krajowego Programu Kolejowego, podejmujemy kolejne ważne społecznie projekty. Przykładem jest podkarpacka trasa Dębica – Mielec – Padew. Dzięki przedsięwzięciom, m.in. na Podkarpaciu, zwiększamy dostępność komunikacyjną mieszkańców oraz komfort i bezpieczeństwo w podróżach koleją. Zapewniamy także lepsze warunki dla transportu towarowego – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

 

– Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych SA realizowane z wykorzystaniem środków unijnych przynoszą efekty zarówno dla sytemu kolejowego, jak i drogowego. Przykładem jest właśnie wiadukt nad torami w Mielcu. Bezkolizyjny obiekt zapewnia sprawny i bezpieczny ruch pociągów. Istotną korzyścią dla mielczan jest również redukcja natężenia ruchu w centrum miasta – stwierdził prezes PKP PLK SA Ireneusz Merchel.


Nowy wiadukt w Mielcu ma ponad 120 metrów. W ramach przedsięwzięcia wybudowano drogi dojazdowe. Nowy obiekt nad torami umożliwia sprawny oraz bezpieczny ruch kolejowy i drogowy. Ułatwieniem dla pieszych i rowerzystów na obiekcie jest ścieżka.

Dzięki inwestycji PLK SA, zrealizowanej przy wsparciu parlamentarzystów i samorządu województwa podkarpackiego, po dwunastoletniej przerwie na trasę wróciły pociągi. Można korzystać z przejazdów koleją w czasie krótszym niż przed laty. Zmodernizowane stacje i przystanki ułatwiają obsługę wszystkim pasażerom. Zarządca infrastruktury kolejowej zapewnił także dogodniejsze warunki przewozu towarów i realizacji połączeń podkarpackich stref ekonomicznych z innymi regionami. W rejonie stacji Mielec na ukończeniu jest budowa nowego przejścia pod torami.

Działania PLK SA stwarzają lepsze warunki dla przewozów towarowych. Oprócz inwestycji na linii nr 25 Dębica – Mielec – Padew, zrealizowano również zadanie na linii towarowej nr 79, łączącej stację Padew z terminalem przeładunkowym w Woli Baranowskiej. Celem jest zapewnienie sprawniejszego i bezpieczniejszego transportu materiałów, m.in. na Ukrainę. Prace, zakończone w maju br., objęły m.in. przebudowę 5 km toru i przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Wyremontowano także most w Padwi Narodowej oraz dwa przepusty. W Baranowie Sandomierskim podniesiono poziom bezpieczeństwa na przejeździe kolejowo-drogowym. Projekt za ponad 15 mln zł sfinansowany został z budżetu państwa. Przedsięwzięcie inwestycyjne PLK SA wpisuje się także w strategię rozwoju transportu kolejowego i intermodalnego województwa podkarpackiego.

Inwestycje PLK za ponad 332 mln zł netto na linii kolejowej nr 25 realizowane są w ramach projektu: „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew - Mielec - Dębica”. Projekt wpisany jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}