W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ostatni odcinek S3 już w realizacji!

28.08.2020

Powstanie najbardziej wysunięty na północ fragment drogi ekspresowej S3. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zawarła 28 sierpnia 2020 r. kontrakty na zaprojektowanie i budowę odcinków Świnoujście - Dargobądz i Dargobądz - Troszyn. Łączna długość obu odcinków to 33 km, a wartość umów to 1,37 mld zł. Zakończenie prac jest planowane w II kwartale 2024 r.

Przebieg drogi ekspresowej S3 w woj. zachodniopomorskim
- Droga ekspresowa S3 to jeden z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w Polsce. Trasa ta łączy zespół portów Szczecin - Świnoujście z południem kraju i systemem drogowym Czech i Europy Środkowej – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

 

Wykonawcą odcinka S3 Świnoujście – Dargobądz o długości 17 km jest Polaqua. Wartość umowy to 688,8 mln zł.

Drogę ekspresową S3 na odcinku Dargobądz – Troszyn o długości 16 km zrealizuje konsorcjum firm Polbud Pomorze, INTOP Szczecin, PRD Nowogard. Wartość tego kontraktu to 679,3 mln zł.

Projekt i budowa

W ramach zawartych umów wykonawcy opracują projekty budowlane, uzyskają decyzje o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, a następnie zrealizują roboty budowlane. Na etap projektowania i uzyskiwania decyzji administracyjnych przewidziano 17 miesięcy od daty podpisania umowy. Roboty budowlane potrwają 19 miesięcy, z wyłączeniem okresów zimowych. Roboty budowlane powinny rozpocząć się wiosną 2022 r. Zakończenie realizacji robót jest planowane w II kwartale 2024 r.

Dwie jezdnie i węzły drogowe

Droga S3 na odcinku Świnoujście - Troszyn będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. W ramach kontraktów powstanie siedem węzłów drogowych, z czego cztery na odcinku Świnoujście - Dargobądz i trzy na odcinku Dargobądz - Troszyn. Budowa dwujezdniowej drogi będzie się wiązała z przebudową istniejących i budową nowych obiektów mostowych. Na obwodnicy Wolina powstanie drugi, bliźniaczy do istniejącego, most łukowy wraz z estakadami dojazdowymi. Również na obwodnicy Międzyzdrojów powstanie druga estakada. Duże obiekty mostowe powstaną także na przecięciu S3 z linią kolejową między Świnoujściem i Międzyzdrojami. W ramach inwestycji przewidziano budowę Miejsca Obsługi Podróżnych kategorii II na wschód od miejscowości Dargobądz i Obwodu Utrzymania w rejonie węzła Wolin Wschód.

S3 w województwie zachodniopomorskim

Obecnie na terenie województwa zachodniopomorskiego trwa realizacja dwóch odcinków drogi ekspresowej S3 o łącznej długości 41,4 km. Nowy odcinek trasy powstaje od Miękowa do Brzozowa. Prace mają zakończyć się w przyszłym roku. Od Rzęśnicy do Miękowa przebudowywany jest także wybudowany w latach 70. odcinek S3. Kierowcy mogą już korzystać z nowych węzłów drogowych i dwóch jezdni. Prace zakończą się w przyszłym roku.

Cała S3 w realizacji

Droga ekspresowa S3 to element Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego i  europejskiej trasy E65, o łącznej długości ok. 3950 km, łączącej szwedzkie Malmö z greckim miastem Chania na Krecie.

Wszystkie odcinki S3 na terenie Polski zostały już wybudowane lub są w realizacji. Odcinek S3 Świnoujście - Troszyn jest niezbędny do ukończenia całej drogi od Bałtyku do granicy z Czechami.Ważne jest również znaczenie gospodarcze tej części S3, ze względu na skomunikowanie portu morskiego z terminalem promów morskich i gazoportu w Świnoujściu. Dodatkowo droga S3 będzie się łączyła z tunelem pod Świną w Świnoujściu, który obecnie jest budowany.

27 sierpnia 2020 r. rozpoczęła się budowa drogi ekspresowej S3 Bolków – Kamienna Góra w woj. dolnośląskim. Więcej na ten temat na stronie MI.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}