W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Pierwsza jezdnia ekspresowej obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego otwarta

29.11.2021

29 listopada 2021 r. udostępniona do ruchu została pierwsza, lewa jezdnia obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego w ciągu drogi ekspresowej S17. Kierowcy mają do dyspozycji prawie 10 km nowej drogi, po jednym pasie w każdym kierunku.

Pierwsza jezdnia ekspresowej obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego otwarta

Obwodnica przebiega po wschodniej stronie Tomaszowa Lubelskiego. Pierwsza nitka przejmie ruch tranzytowy, w tym m. in. ciężarówki jadące w kierunku Hrebennego czy Zamościa, a także część ruchu lokalnego. Ostatnie badanie przeprowadzone w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu 2020/21 wykazało, że przez Tomaszów Lubelski przejeżdża średnio 18 tys. pojazdów w ciągu doby. 

- Dzięki nowej drodze mieszkańcy miasta odetchną od spalin i korków, a poziom bezpieczeństwa na ulicach tego miasta znacząco się poprawi. W budowie jest już druga jezdnia obwodnicy. Jest to element drogi ekspresowej S17, którego realizacja została wpisana do rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych w 2017 r. Docelowo droga S17 połączy Warszawę, Lublin, Krasnystaw, Zamość i Tomaszów Lubelski z granicą polsko-ukraińską w Hrebennem – powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.


Budowa obwodnicy rozpoczęła się wiosną 2019 r. Zgodnie z planem prace zakończą się w 2022 r. Pierwotnie budowa drugiej jezdni planowana była na lata 2025-2026. Podpisanie w ubiegłym roku aneksu z obecnym wykonawcą na zaprojektowanie i budowę drugiej jezdni obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego pozwoli przyspieszyć udostępnienie pełnego przekroju trasy o co najmniej trzy lata. 

W ramach inwestycji powstało 14 obiektów inżynierskich, w tym sześć wiaduktów pełniących dodatkowo funkcję przejść dla zwierząt średnich i małych, drogi do obsługi ruchu lokalnego oraz urządzenia ochrony środowiska. 
Wybudowane również zostały dwa węzły drogowe: Tomaszów Lubelski Północ na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 850 i węzeł Tomaszów Lubelski Południe na włączeniu do DK17. 

Ze względu na prowadzone prace przy budowie drugiej (prawej) jezdni, trasa została udostępniona na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu, z ograniczeniem prędkości do 70 km/h, natomiast w rejonie Kolonii Łaszczówka i wiaduktu w ciągu ul. Tomaszowskiej, gdzie jest wyjazd i wjazd na budowę, do 40 km/h.

Inwestycja została dofinansowana ze środków UE (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko) kwotą ok. 140 mln zł.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}