W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Pociągi na nowym moście nad Wisłą w Krakowie

29.05.2020

Wieczorem 29 maja 2020 r. składy kursujące linią średnicową z Krakowa Głównego do Krakowa Płaszowa pojadą przez nowy most kolejowy nad Wisłą.

Na zdjęciu widać 6 mężczyzn, którzy stoją przy bulwarach nad rzeką w Krakowie. W tle widać nowy most kolejowy. Pogoda jest słoneczna, niebo błękitne.
- Dzisiaj udostępniony do ruchu został nowy most kolejowy w Krakowie. Inwestujemy w nowoczesną kolej w całym kraju – m.in. w dużych aglomeracjach. Nowa infrastruktura oznacza większe możliwości dla przewozów aglomeracyjnych i znaczne skrócenie czasu przejazdu. Konsekwentnie dążymy do celu, jakim jest bezpieczna, komfortowa i przewidywalna polska kolej – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

 

Jest to pierwsza z trzech przepraw, które do końca 2021 r. wybudują PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Dzięki dodatkowym torom zwiększą się możliwości przewozów pasażerskich na południu Polsk i w aglomeracji krakowskiej. Inwestycja warta ponad 1 mld zł współfinansowana jest w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Most kolejowy zapewni sprawne podróże dalekobieżne, regionalne i aglomeracyjne. Ma 234 metry długości i niemal 9 metrów szerokości. Składa się z trzech łukowych przęseł, z których najwyższe wznosi się na przeszło 18 metrów. Waży 7 tys. ton. Pociągi pojadą po nim z prędkością 100 km/h.

Kolejny krok do lepszych podróży

Przejazdy pociągów po nowym torze to rozpoczęcie kolejnego etapu krakowskich inwestycji. Wykonawcy przystąpią do rozbiórki starego mostu średnicowego. Zostanie on podzielony na fragmenty, które po renowacji będą wykorzystane ponownie na sieci kolejowej zarządzanej przez PKP PLK. Po demontażu dotychczasowej konstrukcji rozpocznie się budowa następnych dwóch przepraw. Na środkowej zmieszczą się dwa tory kolejowe. Na zachodniej będzie miejsce na jeden tor, a obok przewidziano kładkę pieszo-rowerową.

Nowe mosty kolejowe nad Wisłą w Krakowie są elementem jednej z największych inwestycji na południu Polski. W ramach modernizacji krakowskiej linii średnicowej pomiędzy Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem zwiększają się możliwości podróży koleją. Podróżni będą korzystać z nowych przystanków Kraków Grzegórzki przy Hali Targowej i Kraków Złocień. Pozostałe stacje i przystanki zapewnią wyższy komfort obsługi i będą dostępne dla wszystkich podróżnych. Powstają dodatkowe dwa tory dla pociągów aglomeracyjnych, a pomiędzy Krakowem Płaszowem a Krakowem Bieżanowem jeden tor. W centrum miasta budowane są estakady i wiadukty.

Więcej informacji na stronie internetowej PKP PLK.

{"register":{"columns":[]}}