Poczta Polska otworzyła placówkę na dworcu PKP Brzesko-Okocim
21.01.2019
Od stycznia 2019 roku można korzystać z usług Poczty Polskiej na dworcu PKP Brzesko-Okocim. Nowa placówka Poczty Polskiej to efekt współpracy pomiędzy Pocztą Polską a PKP.
Nowa placówka zlokalizowana jest w poczekalni dworca, zmodernizowanej na potrzeby poczty. Obiekt ma nowoczesną aranżację i jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Poczta w nowej placówce oferuje usługi pocztowe, finansowe i ubezpieczeniowe.
- Uruchomienie placówki pocztowej na dworcu kolejowym to przykład współpracy spółek państwowych. Rozbudowując swoją sieć, Poczta Polska udowadnia, że jest jedną z kluczowych firm działających w Polsce, która świadczy usługi na rzecz wszystkich obywateli, niezależnie od tego, gdzie mieszkają. Tylko w ubiegłym roku Poczta otworzyła 76 nowych urzędów – powiedział podczas otwarcia obiektu Tomasz Tomala, szef Gabinetu Politycznego Ministra Infrastruktury.
Na obszarze gminy wiejsko-miejskiej Brzeska znajduje się pięć placówek pocztowych: trzy placówki własne (jeden urząd i dwie filie) oraz dwie agencje pocztowe. W sumie na terenie Regionu Sieci w Krakowie funkcjonuje 508 placówek pocztowych, w tym: 121 urzędów pocztowych, 233 filie urzędów pocztowych oraz 156 agencji pocztowych. W ubiegłym roku uruchomiono nową, własną placówkę pocztową (filię urzędu pocztowego Kraków 23, przy al. 29 Listopada 193) oraz sześć agencji, zmieniono lokalizację pięciu filii oraz przekształcono filię w urząd pocztowy, z jednoczesną decentralizacją służby doręczeń. W 2019 roku planowane jest utworzenie filii urzędu pocztowego Niepołomice w Zabierzowie Bocheńskim oraz nowej placówki pocztowej w Krakowie.
- Poczta Polska ma szeroki dostęp do wszystkich obywateli oraz przedsiębiorstw i instytucji. Wypełniając misję usługi powszechnej działa w ważnym interesie społecznym, zapewnia dostęp do usług komunikacji, ale także zapobiega wykluczeniu cyfrowemu, oferując w blisko 4 tysiącach placówek bezpłatne Wi-Fi – powiedział Wiesław Włodek, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej.
Poczta uruchamia nowe placówki i modernizuje dotychczasowe, aby poprawić komfort obsługi klientów. Placówki Poczty oferują szeroki wachlarz usług pocztowych, bankowych, finansowych i ubezpieczeniowych. Klienci placówek pocztowych – szczególnie w miejscowościach, w których nie ma księgarń, mogą skorzystać także z oferty prasy i książek.