Podłęże-Piekiełko: o krok bliżej realizacji
17.02.2023
17 lutego 2023 r. ogłoszono postępowanie przetargowe na modernizację odcinka linii kolejowej Rabka Zaryte - Mszana Dolna. Inwestycja ta jest elementem bardzo ważnego dla rozwoju kolei zadania, którego celem jest stworzenie połączenia kolejowego w ramach projektu Podłęże – Piekiełko. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA sprawi, że po latach na linię nr 104 Chabówka – Nowy Sącz wrócą pociągi. Przygotowana zostanie trasa dla wygodnych, regularnych połączeń pasażerskich. Zwiększy się dostęp mieszkańców do kolei oraz komfort i bezpieczeństwo podróżowania ekologicznym środkiem transportu. Nowa trasa umożliwi tworzenie coraz lepszej oferty dla podróżnych.
Zakres prac na odcinku Rabka Zaryte – Mszana Dolna obejmuje m.in. przebudowę przystanków osobowych i stacji w celu zapewnienia dostępności i komfortu wszystkim podróżnym. Na stacji Mszana Dolna i na przystankach Mszana Dolna Marki i Raba Niżna wybudowane będą nowe, wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów. Na peronach znajdą się wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowanie. Wsparciem w komunikacji dla osób niewidomych i niedowidzących będzie oznakowanie z systemem ścieżek naprowadzających. Na stacji Mszana Dolna dostępność dla wszystkich podróżnych zapewni dodatkowo budowa przejścia pod torami z windą.
Inwestycja na linii Chabówka – Nowy Sącz obejmuje również budowę nowych torów wraz z elektryfikacją trasy oraz przebudowę przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Ważnym elementem będzie także modernizacja i budowa nowych obiektów inżynierskich, m.in. budowa mostów w Mszanie Dolnej nad rzekami Rabą i Mszanką. Prace zapewnią sprawny i bezpieczny ruch kolejowy.
PLK SA przygotowują połączenie kolejowe w ramach projektu Podłęże – Piekiełko, które obejmuje modernizację i elektryfikację trasy Chabówka – Nowy Sącz oraz budowę nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Ogłoszony 17 lutego 2023 r. przetarg to istotny krok na rzecz realizacji tego przedsięwzięcia inwestycyjnego. W drugim kwartale br. planowane jest wszczęcie kolejnego postępowania przetargowego dla odcinka Limanowa – bocznica Klęczany. Zakres podstawowy tych zadań planowany jest do finansowania ze środków Krajowego Planu Odbudowy.