Poznań – Szczecin – coraz bliżej lepszych podróży
18.06.2019
18 czerwca 2019 r. przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych SA podpisali umowę na modernizację kolejnego odcinka linii kolejowej Poznań – Szczecin. Za 196 mln zł zostanie zmodernizowany odcinek trasy między Słonicami a Choszcznem.
Prace na odcinku Słonice - Choszczno
Na stacjach Stary Klukom i Choszczno przewidziano modernizację 4 peronów. Będą one wyższe, co ułatwi wsiadanie do pociągów, zostaną wyposażone w udogodnienia dla wszystkich podróżnych, bez względu na możliwości ruchowe. Będą wiaty peronowe, nowoczesne oświetlenie, system informacji pasażerskiej. W Choszcznie przewidziano budowę przejścia pod torami z pochylniami dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Między Słonicami a Choszcznem wymienione będzie ponad 23 km torów i 25 km sieci trakcyjnej. Bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym zwiększy przebudowa 4 przejazdów kolejowo – drogowych. Zmodernizowanych będzie 6 przepustów oraz 4 mosty i wiadukty. PLK pamiętają także o ochronie środowiska. W ramach inwestycji m.in zaplanowano bezpieczne przejścia dla zwierząt. Po zakończeniu prac skróci się czas przejazdu, pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h. Obecnie trasę z Poznania do Szczecina pociągi pokonują z prędkością od 100 do 140 km/h. Zwiększona zostanie także przepustowość linii, co oznaczą, że na trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów.
Rozpoczęcie prac zaplanowano na początek III kwartału br. a ich zakończenie w IV kw. 2020 r. Słonice – Choszczno, to pierwszy z trzech zachodniopomorskich odcinków ( między Słonicami a Szczecinem), który będzie modernizowany w ramach projektu „Prace na linii kolejowej E59, na odcinku Poznań Główny – Szczecin Dąbie”.
Krajowy Program Kolejowy zmienia region
Modernizacja linii Poznań – Szczecin o wartości ok. 4 mld zł jest jednym z największych przedsięwzięć inwestycyjnych realizowanych przez PKP PLK SA w obecnej unijnej perspektywie finansowej w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę. Efektem modernizacji linii E59 będzie wyższy poziom bezpieczeństwa i zwiększenie prędkości pociągów do 160 km/h. Dzięki temu czas przejazdu najszybszych składów między Wielkopolską i Pomorzem Zachodnim skróci się nawet o około 50 min. Trasa z Poznania do Szczecina to także ważny szlak dla pociągów towarowych, które po zakończeniu wszystkich prac będą mogły dowieźć więcej towarów m.in. do portów w Szczecinie i Świnoujściu.
Więcej na stronie internetowej PKP PLK