W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Przebudowa DK79 w Jaworznie dzięki rządowemu wsparciu staje się faktem

06.07.2021

6 lipca 2021 r. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk wziął udział w konferencji prasowej organizowanej przez władze Jaworzna, dotyczącej przebudowy fragmentu drogi krajowej nr 79. Minister przekazał promesę na inwestycję w wysokości blisko 30 mln złotych.

Przebudowa DK79 w Jaworznie dzięki rządowemu wsparciu staje się faktem
— Wieloletnie plany przebudowy odcinka drogi krajowej nr 79 przebiegającego przez Jaworzno i Byczynę właśnie wchodzą w fazę realizacji. Dzięki dotacji z budżetu państwa wybudowana zostanie estakada, która wyprowadzi ruch tranzytowy z centrum miasta. To inwestycja, która zwiększa bezpieczeństwo w ruchu drogowym — powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.


Staraniem władz Jaworzna i Rządu RP przyznane zostały środki na budowę estakady oraz modernizację dotychczasowego przebiegu ul. Krakowskiej w Jaworznie – Byczynie. Obecnie przez centrum osiedla Byczyna w ciągu doby przejeżdża między 15 a 17 tys. samochodów, w tym większość (ok. 80 proc.) to tranzyt.
 

— Po wielu latach konsekwentnej pracy i starań oraz pozyskaniu środków zewnętrznych, budowa nowego śladu drogi krajowej oraz estakady, jako koniecznego elementu dla całego układu komunikacyjnego miasta, a przede wszystkim dla mieszkańców Byczyny, staje się możliwa do wykonania — dodał prezydent Paweł Silbert.


W ramach rozstrzygniętego przetargu w ciągu drogi krajowej nr 79 powstanie obwodnica dzielnicy Byczyna o długości ok. 1,5 km. Odcinek będzie poprowadzony nowym śladem po estakadzie. Inwestycja podniesie poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego, usprawni komunikację na pograniczu Śląska i Małopolski oraz uspokoi ruch w centrum dzielnicy Byczyna.

W ramach zadania powstanie droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Projekt przewiduje również realizację: chodników, zjazdów i dwóch zatok autobusowych, montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu, odwodnienie, wodociąg, przebudowy kolidujących urządzeń teletechniki, oświetlenie, zasilanie energetyczne, zieleń (wycinka i nasadzenia), budowę ekranów akustycznych typu "zielona ściana" i sygnalizacji świetlnej.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}