W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rail Baltica. Kolejna bezkolizyjna przeprawa przez tory usprawnia komunikację w województwie mazowieckim

23.12.2022

Kierowcy, piesi i rowerzyści mogą już korzystać z dodatkowej bezpiecznej przeprawy pod torami kolejowymi w Zielonce w województwie mazowieckim. 23 grudnia 2022 r. został oddany do użytku tunel drogowy pod linią kolejową Warszawa – Białystok, który wraz z przebudowanym układem drogowym usprawnia komunikację w mieście.

Rail Baltica. Kolejna bezkolizyjna przeprawa przez tory usprawnia komunikację w województwie mazowieckim
– Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA w Zielonce to bezpieczne przewozy i lepsza komunikacja w mieście. Środki z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę” są efektywnie wykorzystywane dla budowy bezpiecznej i ekologicznej kolei. Wykonane prace realnie poprawiają warunki życia mieszkańców i wspierają rozwój lokalny – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.


Pod torami kolejowymi w Zielonce powstał 100 m tunel z jezdnią po jednym pasie ruchu w każdą stronę, ścieżką rowerową i chodnikiem. Dzięki inwestycji połączona została ul. Inżynierska z ul. Leśną, co usprawniło lokalny ruch drogowy i dało nowe możliwości dojazdu pomiędzy dwiema częściami miasta.

Inwestycja PKP PLK usprawniła również ruch drogowy w sąsiedztwie linii kolejowej. Dzięki budowie dodatkowego wiaduktu drogowego nad ul. Kolejową możliwe było połączenie ul. Leśnej z ul. Słowackiego. Łącznie przebudowano ulice na odcinku ok. 600 m. Wartość prac przy wiadukcie to 33,8 mln zł.

Tunel w Zielonce jest jednym z 12 obiektów na trasie Rail Baltica w woj. mazowieckim, które mają powstać w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne”. Kierowcy korzystają już z wiaduktu nad torami w Tłuszczu, a w listopadzie br. otwarto wiadukt w Mokrej Wsi. Bezpieczeństwo i sprawną komunikację zapewniają też dwa wiadukty w Łochowie i po jednym w Toporze oraz Małkini. Piesi i rowerzyści korzystają z przejść pod torami w Jasienicy Mazowieckiej i Łochowie.

Wykonawcy kontynuują roboty na dwóch budowach bezkolizyjnych skrzyżowań w Kobyłce oraz przy przejściu podziemnym  w Toporze.

Łączna wartość budowy bezkolizyjnych skrzyżowań to 292,8 mln zł. Inwestycja jest dofinansowana z unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}