Powrót

Rail Baltica. Stacja Ełk bardziej dostępna dla podróżnych

02.12.2020

PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłosiły przetarg na modernizację peronów, torów i budowę nowego przejścia podziemnego na stacji w Ełku. Przebudowa towarowej części stacji zapewni sprawniejszy przewóz ładunków koleją. To pierwszy etapem przebudowy trasy Rail Baltica na odcinku Białystok – Ełk.

Wizualizacja zespołu peronów na stacji Ełk
- Konsekwentnie realizujemy prace na polskim odcinku międzynarodowej trasy Rail Baltica. PKP Polskie Linie Kolejowe SA skutecznie wykorzystują środki unijne w ramach instrumentu „Łącząc Europę” CEF. Ogłoszony przetarg na stację Ełk rozpoczyna modernizację linii na odcinku Ełk – Białystok. Inwestycja to kolejny krok do budowy kolei bezpiecznej, komfortowej i bardziej punktualnej – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

 

Pasażerowie zyskają komfortową stację Ełk Osobowy. Wszystkie trzy perony zostaną podwyższone i poszerzone, co znacznie ułatwi dostęp do pociągów. Zamontowane zostaną nowe wiaty oraz ławki. Czytelne oznakowanie ułatwi orientację na stacji. Informacje o rozkładzie jazdy będą prezentowane w gablotach informacyjnych oraz podawane przez nowe nagłośnienie.

Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się zyskają lepszy dostęp do pociągów. Ułatwieniem będą windy na każdym z peronów. Dobrą orientację na stacji dla osób niewidzących lub słabowidzących zapewnią ścieżki naprowadzające oraz oznaczenia w języku Braille’a. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewnią bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku. PLK wybudują również nowe przejście podziemne.  

- Przetarg na stację w Ełku, to pierwszy etap przebudowy linii z Ełku do Białegostoku na międzynarodowej trasie Rail Baltica. Podróżni zyskają komfortowy dostęp do pociągów, sprawniejsza będzie obsługa kolejowych przewozów towarowych. Zgodnie z zapowiedziami PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłaszają przetargi i realizują inwestycje. Sprawnie wykorzystujemy środki unijne, m.in. z instrumentu „Łącząc Europę” CEF – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP PLK SA.

Transport kolejowy będzie efektywniejszy

Sprawniejsze prowadzenie ruchu na stacji zapewni m.in. wymiana ok. 45 km torów i sieci trakcyjnej oraz 118 rozjazdów. O bezpieczeństwo w ruchu kolejowym zadbają pracownicy w lokalnym centrum sterowania, planowanym do budowy w Ełku. Dzięki inwestycji sprawniejsze będą przewozy pomiędzy Polską a krajami nadbałtyckimi. Wzrośnie też znaczenie kolei jako ekologicznego, efektywnego środka transportu

Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz samochodowym zagwarantuje budowa wiaduktu, który zastąpi przejazd przez osiem torów i znacznie usprawni komunikację w mieście. Przebudowany będzie most kolejowy nad rzeką Ełk.

Inwestycja planowana jest na lata 2021-2023.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}