W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rusza projektowanie S7 Kiełpin – Warszawa

02.10.2024

Powstanie dokumentacja projektowa dla drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie. Po wybudowaniu tego odcinka kierowcy będą mogli korzystać z wylotu ze stolicy w kierunku Gdańska. Nowa trasa będzie miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Droga ekspresowa S7 będzie przebiegać przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Bielany), dlatego w jej ciągu powstaną dwa tunele. Dokumentację projektową opracują Transprojekt Gdański oraz Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa. Wartość umowy na przygotowanie projektu odcinka o długości 13,1 km to 54,2 mln zł. Kolejnym krokiem po opracowaniu dokumentacji projektowej i uzyskaniu wymaganych zgód i zezwoleń będzie ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy prac budowlanych.

Rusza projektowanie S7 Kiełpin – Warszawa
— To jest jedyny kierunek wylotu z Warszawy, czy wjazdu do Warszawy, który nie jest jeszcze drogą ekspresową. To jest ważne wyzwanie, które chcielibyśmy jak najszybciej zrealizować. Wiele osób narzeka na utrudnienia w ruchu, na korki, szczególnie od strony Łomianek. Ta trasa czekała na tę decyzję bardzo długo. Cieszę się, że przy rozpoczęciu nowego projektu jest Pan prezydent Rafał Trzaskowski, bo chciałbym dzisiaj otworzyć nowy etap współpracy między stolicą naszego państwa, GDDKiA, Ministerstwem Infrastruktury i innymi instytucjami — powiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak.


Trasa w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Łomianki w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie. Dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Wólka Węglowa i węzła Janickiego. Następnie za ul. Arkuszową w Warszawie trasa zostanie poprowadzona w tunelach - pod Bielanami o długości około 1000 m i pod Bemowem o długości około 1100 m. Na połączeniu S7 z drogą ekspresową S8 zaplanowano węzeł Warszawa Północ. 

Koncepcja programowa dla odcinka S7 Kiełpin – Warszawa zakłada budowę pięciu węzłów drogowych: Kolejowa, Wólka Węglowa, Janickiego (wariantowo), Generała Maczka (pomiędzy tunelami) oraz Warszawa Północ. Wykonawca projektu przygotuje rozwiązania wariantowe i dokonana dodatkowych analiz dla połączenia trasy z lokalnym układem komunikacyjnym. W ramach inwestycji powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska. Planowane są też przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy.

Po zrealizowaniu odcinka od Kiełpina do Warszawy kierowcy będą mieli do dyspozycji 332 km drogi ekspresowej aż do węzła Gdańsk Południe. To oznacza, że z Warszawy do Gdańska dojedziemy w czasie krótszym niż 3 godziny. W grudniu 2022 r. do ruchu oddano 71 km S7 od Napierek do Płońska. Od 2009 r. kierowcy omijają Płońsk prawie 5 km obwodnicą. Z kolejnych 35 kilometrów pomiędzy Płońskiem a Czosnowem kierowcy będą mogli korzystać w 2026 r. Dla 9 km fragmentu od Czosnowa do Kiełpina we wrześniu 2024 r. GDDKiA złożyła do Wojewody Mazowieckiego wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Kierowcy skorzystają z tego odcinka w połowie 2027 r.

Droga ekspresowa S7 będzie miała docelowo ok. 750 km i będzie jedną z najdłuższych (po S8) tras szybkiego ruchu w Polsce. To także część europejskiej drogi E77, która łączy trójmiejskie porty ze Słowacją i Węgrami. Na południe od Polski trasa biegnie przez Rużomberk i Zwoleń na Słowacji aż do Budapesztu.

Zdjęcia (3)

{"register":{"columns":[]}}