W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

S7 Miechów – Szczepanowice oddana do ruchu

26.08.2024

Kierowcy mogą już korzystać z ponad 5-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 między Miechowem a Szczepanowicami w województwie małopolskim. Oddany do ruchu 26 sierpnia 2024 r. fragment połączył funkcjonujące odcinki Moczydło –Miechów i Szczepanowice – Widoma. Dzięki temu kierowcy podróżujący z Krakowa do Warszawy mają do dyspozycji blisko 260 km nieprzerwanej drogi ekspresowej od Widomej aż do stolicy.

S7 Miechów – Szczepanowice oddana do ruchu
— Droga ekspresowa S7 to jedna z najważniejszych arterii w Polsce i jednocześnie jedna z najbardziej oczekiwanych dróg w kraju. Nowa S7 to taka „super siódemka” - bezpieczna i komfortowa trasa, która zbliży do siebie poprzednią i obecną stolicę Polski — powiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak.


Minister zapowiedział także otwarcie kolejnej ważnej drogi na południu kraju.

— Mam też dobrą wiadomość dla kierowców podróżujących tą trasą w góry – w najbliższych dniach do ruchu zostanie oddana wygodna, dwujezdniowa trasa od Rdzawki do Nowego Targu. Nowa trasa jest niemal w całości poprowadzona nowym śladem, na zachód od starej zakopianki. Liczę, że ułatwi powroty z wakacji — dodał Dariusz Klimczak. 


Wartość umowy na realizację udostępnionego dziś kierowcom odcinka S7 to 197 mln zł. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła wniosek o dofinansowanie inwestycji ze środków Unii Europejskiej na kwotę 118,3 mln zł (z programu FEnIKS). Podpisanie umowy o dofinansowanie jest planowane na przełomie III i IV kwartału br.

Droga ekspresowa S7 Miechów - Szczepanowice została poprowadzona nowym śladem, na wschód od dotychczasowego przebiegu drogi krajowej nr 7. W ramach inwestycji powstało pięć wiaduktów, zbiorniki retencyjne i przejścia dla zwierząt. Żeby zrealizować tę drogę, biegnącą przez tereny Wyżyny Miechowskiej, wykonawcy (konsorcjum Fabe Polska i Sp Sine Midas Stroy) musieli wykopać prawie 600 tysięcy m3 ziemi. 

Pełna trasa pomiędzy starą i nową stolicą kraju jest coraz bliżej ukończenia. Jeszcze w tym roku do ruchu zostanie oddany 13 km pozamiejski fragment odcinka Widoma - Kraków Nowa Huta, a ostatni, miejski odcinek o długości 5 km w połowie 2026 r. Wtedy też powstanie ekspresowe połączenie drogowe pomiędzy Krakowem i Warszawą.

Sukcesywnie wydłużamy S7

Droga ekspresowa S7 połączy trzy główne ośrodki miejskie kraju: Trójmiasto, Warszawę i Kraków. Docelowo będzie miała ok. 750 km długości i będzie jedną z najdłuższych tras szybkiego ruchu w Polsce. To także część europejskiej drogi E77, która łączy trójmiejskie porty ze Słowacją i Węgrami. Na południe od Polski trasa biegnie przez Rużomberk i Zwoleń do Budapesztu. Trasa ma istotne znaczenie dla komunikacji tych trzech państw Europy Środkowej.

W budowie pozostają jeszcze odcinki S7 na północ od Warszawy (Płońsk – Kiełpin) i na północ od Krakowa (Widoma – Nowa Huta). GDDKiA prowadzi przygotowania do podpisania umowy na opracowanie projektu budowlanego dla odcinka Warszawa - Kiełpin, a dla trasy Kraków - Myślenice opracowuje możliwe warianty przebiegu drogi.

Zdjęcia (4)

{"register":{"columns":[]}}