Stacja Skarżysko-Kamienna - bardziej komfortowe warunki dla podróżnych
17.04.2020
17 kwietnia 2020 r. PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę z wykonawcą na projekt i budowę tunelu pod torami w Skarżysku-Kamiennej o wartości ok. 40 mln zł. Spółka planuje także zwiększenie zakresu umowy o przebudowę peronu o wartości ok. 4,3 mln zł. Inwestycja za ponad 44 mln zł zapewni wyższy komfort podróży i komunikacji w mieście. Dofinansowana będzie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego i realizowana w latach 2020-2022.
Tunel dogodną drogą na peron
Pod 14 torami kolejowymi powstanie podziemny tunel połączony z budynkiem dworca. Przejście o długości 121 m będzie wyposażone w windy. Ułatwi to drogę do pociągu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. W tunelu znajdą się także ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących. To także wygodniejsze rozwiązanie dla mieszkańców miasta – połączenie centrum z południowo-wschodnimi dzielnicami.
Nowe perony w Skarżysku-Kamiennej podnoszą komfort podróży
Wraz z budową tunelu zaplanowano kompleksową przebudowę peronu przy budynku dworca. Będzie on wyższy, co ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Zostanie wyposażony w wiatę, ławki i nowe gabloty z informacją o rozkładzie jazdy. Bezpieczne poruszanie się po peronie wszystkim podróżnym ułatwi antypoślizgowa nawierzchnia. PLK planują podpisanie umowy z wykonawcą na to zadanie dodatkowe.
W ramach komplementarnej inwestycji na linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz, na stacji przebudowany został już peron nr 3. Służy on podróżnym od grudnia 2019 r. i zostanie skomunikowany z przejściem podziemnym. Przebudowane perony to poprawa komfortu podróży regionalnych m.in. w kierunku Kielc i Ostrowca Świętokrzyskiego oraz dalekobieżnych do Warszawy, Częstochowy, Krakowa czy Wrocławia. Komplementarną inwestycję dla wygodnych podróży – remont budynku dworca w Skarżysku-Kamiennej prowadzi PKP SA.