W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Szukamy wykonawców kolejnych dwóch odcinków szlaku Via Carpatia

05.08.2021

Wiceminister infrastruktury Rafał Weber wziął udział 5 sierpnia 2021 r. w ogłoszeniu przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 między Kockiem a Lubartowem w województwie lubelskim.

Wiceminister infrastruktury Rafał Weber

Postępowania dotyczą dwóch zdań: 

  • dobudowy drugiej jezdni obwodnicy Kocka i Woli Skormowskiej o długości ok. 7,8 km 
  • prawie 16 km odcinka od końca obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej do Lubartowa. 

To razem ponad 23 km ekspresowego połączenia trasą S19.
 

 - Chcemy, żeby każdy region w Polsce był dobrze skomunikowany drogami szybkiego ruchu. S19, czyli Via Carpatia to droga, która daje wiele możliwości i stwarza wiele szans. Otworzy komunikacyjnie Lubelszczyznę, co jednocześnie będzie ogromnym otwarciem społecznym, gospodarczym i  ekonomicznym - powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej

Obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej wybudowana została w 2011 roku. Była to pierwsza trasa ekspresowa w województwie lubelskim. Jednojezdniowa droga została przystosowana do rozbudowania w przyszłości o drugą nitkę. 
Dodatkowa, prawa jezdnia będzie miała ok. 7,8 km. W ramach inwestycji przebudowane zostaną pasy włączenia i wyłączenia na węzłach Kock Północ i Kock Południe. Planowane są również dwa mosty i dwa wiadukty, a także drogi obsługujące przyległy teren i przejścia dla małych zwierząt.

Kock – Lubartów

Odcinek S19 między końcem obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej a węzłem Lubartów Północ przebiegać będzie w większości nowym śladem, głównie terenami rolnymi. Początkowy fragment pobiegnie istniejącym korytarzem drogi krajowej nr 19. Na wysokości jeziora Kunów powstanie węzeł Firlej, następnie trasa od wschodniej strony ominie miasto i jezioro Firlej, a także okoliczne lasy. Na pozostałym obszarze droga pobiegnie równolegle do istniejącej drogi krajowej nr 19. 
Przed Lubartowem zaplanowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: MOP Mieczysławka oraz MOP Wola Lisowska. 
W ramach zadania powstaną także drogi obsługujące przyległe tereny, siedem wiaduktów, dwie kładki, przejścia dla małych, średnich oraz dużych zwierząt, a także płazów.
 
Podpisanie umów z wykonawcami planowane jest w I kwartale 2022 r. Będą oni mieli 39 miesięcy na prace projektowe i roboty, wraz uzyskaniem decyzji o pozwolenie na użytkowanie. Do czasu robót nie wlicza się przerwy zimowej od 16 grudnia do 15 marca. Jeden z warunków ofertowych przewiduje skrócenie czasu realizacji o trzy miesiące. 
 
Budowa obu odcinków planowana jest w latach 2023-2025.

Via Carpatia

Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. W Polsce trasa ta będzie miała ponad 700 km długości i przebiegać będzie przez województwa podlaskie, warmińsko-mazurskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}