W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Szybciej i sprawniej koleją na trasie Lubartów-Parczew

05.11.2020

4 listopada 2020 r. wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel uczestniczył w podpisaniu przez Marszałka Województwa Lubelskiego umowy, w ramach której na linii kolejowej nr 30 Lubartów – Parczew przebudowane zostaną perony, tory i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, a także powstaną nowe przystanki.

Wznowiono pracę na linii kolejowej między Lublinem a Dęblinem
- To, że umowa na dofinansowanie jest zawarta, że zabezpieczone jest finansowanie prac już realizowanych, jest bardzo ważną informacją. Świadczy to o tym, że władze województwa lubelskiego stawiają na rozwój kolei w regionie. Wiem o tym również dlatego, że pan marszałek Jarosław Stawiarski dawał temu liczne dowody podczas wielu naszych rozmów. Ta umowa to impuls rozwojowy dla Powiatu Lubartowskiego, Parczewskiego i całego województwa lubelskiego  - powiedział wiceminister Andrzej Bittel.

 

- Dzięki tej inwestycji mieszkańcy będą mogli w krótszym czasie przemieszczać się po województwie – stwierdził marszałek województwa lubelskiego Jarosław Stawiarski. – To kolejny ważny etap w procesie likwidacji wykluczenia komunikacyjnego. – dodał. 

 

- Zapewnienie finansowania inwestycji realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA na odcinku Lubartów – Parczew oznacza zwiększenie sprawności i dostępności kolei na Lubelszczyźnie. Efektem prac będzie bardziej atrakcyjna oferta i większy komfort podróży pociągiem między Lublinem a Łukowem. Przewoźnicy będą mogli uruchomić więcej połączeń lokalnych i regionalnych. – powiedział Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe SA. 

 

Oświetlone, wyższe perony wyposażone w wiaty i czytelne oznakowanie to część prac zaplanowanych w ramach projektu pn. Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew opiewającego na kwotę nieco ponad 110 mln zł, z czego wsparcie UE wynosi przeszło 75 mln zł. Ponadto zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technicznych wraz z przystosowaniem infrastruktury do obsługi osób z niepełnosprawnościami wpłynie na zwiększenie bezpieczeństwa podróżowania oraz bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych.

Prace zaplanowane w projekcie pozwolą na poprawę stanu technicznego linii oraz zlikwidowanie licznych ograniczeń, dzięki którym maksymalna prędkość dla pociągów pasażerskich wyniesie 120 km/h, a dla pociągów towarowych 80 km/h. Prace te obejmą przebudowę urządzeń kolejowych, tj.:

  • kompleksową wymianę nawierzchni torowej obejmującą stację Parczew i stację Brzeźnica Bychawska;
  • kompleksową przebudowę i remont peronów, w tym. m.in. oświetlenie na wszystkich stacjach i przystankach osobowych oraz montaż wiat;
  • remont mostów i przepustów;
  • przebudowę oświetlenia;
  • wymianę nawierzchni drogowej na przejazdach kolejowo – drogowych oraz sygnalizację świetlną.

 

Ponadto realizacja obejmie prace w ramach instalacji urządzeń kolejowych, w tym m.in.:

  • instalację komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Brzeźnica Bychawska, Lubartów, Parczew;
  • instalację urządzeń zasilających sygnalizacje stacyjne, świetlne czy wskaźniki umiejscowione przy torach;\
  • przebudowę/budowę istniejącego oświetlenia terenu kolejowego oraz instalacji zasilających i sterowniczych oraz urządzeń sterujących przekazujących informację o czasie pracy i zużyciu energii;
  • instalację urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów;
  • instalację samoczynnych systemów przejazdowych oraz instalowanie drogowych sygnalizatorów świetlnych.

 

Projekt realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 w ramach Działania 8.3 Transport kolejowy i jest kolejnym etapem prowadzonych w tym miejscu inwestycji. Celem tego działania są przedsięwzięcia mające na celu zwiększenie dostępności kolejowej w regionie poprzez modernizację istniejących odcinków sieci kolejowej, a także zakup nowoczesnych i niskoemisyjnych środków transportu kolejowego.

{"register":{"columns":[]}}