Ułatwienia Poczty Polskiej dla klientów biznesowych
25.03.2020
Poczta Polska umożliwia klientom biznesowym złożenie pełnomocnictwa pocztowego przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego. To rozwiązanie, które może być szczególnie przydatne w sytuacji, gdy firmy przeszły na pracę zdalną, poza swoją siedzibą.
Pełnomocnictwo pocztowe umożliwia bezproblemowy odbiór przesyłek nadsyłanych do firmy.
Aby skorzystać z takiej możliwości klient biznesowy powinien wypełnić druk pełnomocnictwa pocztowego, który można pobrać na stronie Poczty. Po wypełnieniu formularza należy opłacić usługę. Wysokość kwoty musi odpowiadać liczbie i rodzajowi udzielonych pełnomocnictw pocztowych w wysokości zgodnej z Cennikiem opłat dodatkowych.
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt z przedstawicielem Poczty wskazanym w umowie.
Należy pamiętać, że zgodnie z obowiązującymi przepisami przesyłki nadawane przez sądy i prokuratury nie mogą być wydawane pełnomocnikowi, któremu udzielono pełnomocnictwa pocztowego złożonego przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
W ramach działań przyjętych w ostatnim czasie Poczta Polska uprościła procedury związane z odbieraniem paczek i listów. Wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy okazanie pracownikowi Poczty – z bezpiecznej odległości - dokumentu tożsamości. Ten spisze cztery ostatnie cyfry numeru z dokumentu i na tej podstawie wyda przesyłkę. Z kolei w przypadku przesyłek paczkowych i kurierskich, o ile tylko nadawca podał numer telefonu odbiorcy, przed ich doręczeniem odbiorca otrzyma numer kontaktowy do kuriera. Dzięki temu będzie mógł do niego zadzwonić i dowiedzieć się, kiedy ma się spodziewać doręczenia. Za przesyłki pobraniowe nie trzeba płacić gotówką, należność można uregulować np. kartą płatniczą. Kurierzy zostali wyposażeni w terminale płatnicze, które umożliwiają płatności kartą czy Blikiem.