W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Umowa na kolejny odcinek S61

06.08.2018

6 sierpnia 2018 r., w obecności ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, podpisana została umowa na projekt i budowę odcinka drogi ekspresowej S61 od Szczuczyna do węzła Ełk Południe. Wykonawcą 23-kilometrowego fragmentu trasy będzie konsorcjum firm Porr SA Warszawa, Porr Bau GmbH Wiedeń, UNIBEP SA Bielsk Podlaski. Wartość zadania wynosi ok. 699,5 mln zł. Planowany czas realizacji to 29 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Zakończenie inwestycji przewidziane jest w III kwartale 2021 r.

S61 Szczuczyn - Ełk
- Via Baltica to jedna z najważniejszych tras, nie tylko z punktu widzenia układu komunikacyjnego Polski, ale i całej Europy Środkowo-Wschodniej. Dzisiaj podpisujemy umowę na budowę przedostatniego jej odcinka, od obwodnicy Szczuczyna do Ełku. To, że prawie cała Via Baltica jest już w realizacji, jest wynikiem determinacji obecnego rządu, który przykłada szczególną wagę do jej jak najszybszego ukończenia. Dla regionu budowa drogi ekspresowej oznacza bezpośrednie połączenie komunikacyjne z międzynarodową trasą, która połączy północ i południe Europy – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.


S61 Szczuczyn - Ełk Południe realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”.  Zadaniem wykonawcy, przed przystąpieniem do prac budowlanych, będzie wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej zgodnie z wymaganiami zamawiającego, zawartymi w programie funkcjonalno-użytkowym oraz uzyskanie wszelkich wymaganych uzgodnień, zezwoleń i decyzji niezbędnych do zaprojektowania i wybudowania drogi.

Inwestycja będzie polegała na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S61 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Połączenie z siecią dróg lokalnych będzie możliwe poprzez węzły drogowe Guty oraz Ełk Południe.

Droga ekspresowa S61 Szczuczyn – Raczki na terenie województwa warmińsko-mazurskiego została podzielona na trzy odcinki realizacyjne:

  • Szczuczyn – Ełk Południe (23 km),
  • Ełk Południe - Wysokie (23 km, w tym połączenie z obwodnicą Ełku w ciągu S16 o długości  4 km),
  • Wysokie - Raczki (20 km).

W lipcu 2018 r. podpisane zostały umowy na projekt i budowę odcinków S61 Wysokie – Raczki oraz Ełk Południe – Wysokie. Dzisiejsza umowa zamyka etap przygotowawczy budowy drogi ekspresowej S61 na Warmii i Mazurach.

Via Baltica w realizacji

Obecnie w realizacji jest 188 km drogi ekspresowej S61 o wartości 4,6 mld zł. Na podpisanie umowy czeka już tylko odcinek Łomża Zachód – Kolno o długości 13 km i wartości ok. 525 mln zł.

Budowa S61 została podzielona na odcinki:

Podborze – Śniadowo, długość ok. 19,5 km

  • w realizacji, wykonawca: RUBAU POLSKA i CONSTRUCCIONES RUBAU Hiszpania,
  • wartość ok. 479 mln zł, umowa zawarta 30.01.2018 r., oddanie planowane w IV kw. 2020 r.

Śniadowo – Łomża Południe, ok. 17 km

  • w realizacji, wykonawca: POLAQUA,
  • wartość ok. 380 mln zł, umowa zawarta 9.02.2018 r., oddanie planowane w IV kw. 2020 r.

Łomża Południe – Łomża Zachód, ok. 7,2 km

  • w realizacji, wykonawca: MOTA ENGIL Central Europe,
  • wartość ok. 218 mln zł, umowa zawarta 21.12.2017 r., oddanie planowane w IV kw. 2020 r.

Łomża Zachód – Kolno, ok. 13 km

  • trwa wybór wykonawcy,
  • wartość ok.  525,6 mln zł, oddanie planowane w II połowie 2021 r.

Kolno – Stawiski, ok. 16,5 km

  • w realizacji, wykonawca: STRABAG,
  • wartość ok. 288 mln zł, umowa zawarta 31.10.2017 r., oddanie planowane w IV kw. 2020 r.

Stawiski – Szczuczyn, ok. 18 km

  • w realizacji, wykonawca: BUDIMEX,
  • wartość ok. 342 mln zł, umowa zawarta 31.10.2017 r., oddanie planowane w IV kw. 2020 r.

Obwodnica Szczuczyna II jezdnia, ok. 6,6 km

  • w realizacji, wykonawca: POLAQUA,
  • wartość ok. 75 mln zł, umowa zawarta 26.05.2017 r., oddanie planowane wiosną 2020 r.

Szczuczyn – Ełk Południe, ok. 23 km

  • w realizacji, wykonawca: konsorcjum Porr SA, Porr Bau GmbH, UNIBEP SA
  • wartość ok. 700 mln zł, umowa zawarta 6.08.2018 r., oddanie planowane w III kw. 2021 r.

Ełk Południe - Wysokie, ok. 23 km (wraz z S16 do Ełku)

  • w realizacji, wykonawca: konsorcjum TRAKCJA PRKI, Mostostal Warszawa, Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów Białystok,
  • wartość ok.  686 mln zł, umowa zawarta 19.07.2018 r. oddanie planowane w III kw. 2021 r.

Wysokie – Raczki, ok. 20 km

  • w realizacji, wykonawca: BUDIMEX,
  • wartość 484 mln zł, umowa zawarta 4.07.2018 r., oddanie planowane w poł. 2021 r.

Raczki – obw. Suwałk, ok. 13 km

  • w użytkowaniu, wykonawca: BUDIMEX, realizacja łącznie z obw. Augustowa,
  • wartość 659 mln zł, oddana 2014 r.

Obwodnica Suwałk, ok. 12,8 km

  • w realizacji, wykonawca: BUDIMEX,
  • wartość ok. 300 mln zł, umowa zawarta 29.09.2015 r., oddanie planowane wiosną 2019 r.

Suwałki – Budzisko, ok. 24,2 km

  • w realizacji, wykonawca: IMPRESA PIZZAROTTI,
  • wartość ok. 605 mln zł, umowa zawarta 6.06.2017 r., oddanie planowane w połowie 2020 r.

Polski odcinek Via Baltica to również blisko 105 km drogi ekspresowej S8 od węzła Powązkowska w Warszawie do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. W tym roku kierowcy pojadą brakującymi odcinkami trasy od Wyszkowa do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. Łączny koszt budowy S8 Warszawa - Ostrów Mazowiecka  to ok. 4 mld zł.

Budowa drogi ekspresowej S61 Szczuczyn - Budzisko, odc. Szczuczyn – Raczki jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Instrumentu  „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility - CEF).

 

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}