Urzędy Żeglugi Śródlądowej
Do zadań Urzędów Żeglugi Śródlądowej należy m.in.:
- nadzór nad bezpieczeństwem żeglugi śródlądowej,
- przeprowadzanie inspekcji statków i postępowania w sprawach wypadków żeglugowych,
- kontrola przestrzegania przepisów żeglugowych,
- kontrola dokumentów statkowych i przewozowych oraz dotyczących Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowego,
- kontrola stanu oznakowania szlaku żeglownego, śluz, pochylni, mostów, urządzeń nad wodami i wejść do portów,
- prowadzeniu rejestru administracyjnego polskich statków żeglugi śródlądowej,
- wydawanie dokumentów statkowych i osobowych,
- stanowienie przepisów prawa miejscowego,
- weryfikacja ustalonej głębokości tranzytowej na szlaku żeglownym,
- zarządzanie usługami informacji rzecznej (RIS).
Od 2018 r. funkcjonują trzy Urzędy Żeglugi Śródlądowej: w Bydgoszczy, Wrocławiu i Szczecinie oraz pięć delegatur: w Gdańsku, Giżycku, Warszawie, Kędzierzynie-Koźlu i Krakowie.
W sprawach należących do zadań realizowanych przez UŻŚ należy kontaktować się bezpośrednio z odpowiednim Urzędem Żeglugi Śródlądowej. Terytorialny zakres działania Dyrektorów Urzędów Żeglugi Śródlądowej przestawia mapa (link poniżej).
Materiały
Dane teleadresowe Urzędów Żeglugi ŚródlądowejDane_teleadresowe_Urzędów_Żeglugi_Śródlądowej.pdf 0.39MB Terytorialny zakres działania Dyrektorów Urzędów Żeglugi Śródlądowej
terytorialny_zakres_działania_Dyrektorów_UŻŚ.jpg 0.49MB Mapa Rejonów Żeglugi w Polsce
rejony_żeglugi.jpg 0.10MB
Informacje o publikacji dokumentu
- Ostatnia modyfikacja:
- 22.07.2021 10:47 Anna Kiedrowicz-Thel
- Pierwsza publikacja:
- 20.07.2021 09:34 Anna Kiedrowicz-Thel