W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Urzędy Żeglugi Śródlądowej

Do zadań Urzędów Żeglugi Śródlądowej należy m.in.:

  • nadzór nad bezpieczeństwem żeglugi śródlądowej,
  • przeprowadzanie inspekcji statków i postępowania w sprawach wypadków żeglugowych,
  • kontrola przestrzegania przepisów żeglugowych,
  • kontrola dokumentów statkowych i przewozowych oraz dotyczących Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowego,
  • kontrola stanu oznakowania szlaku żeglownego, śluz, pochylni, mostów, urządzeń nad wodami i wejść do portów,
  • prowadzeniu rejestru administracyjnego polskich statków żeglugi śródlądowej,
  • wydawanie dokumentów statkowych i osobowych,
  • stanowienie przepisów prawa miejscowego,
  • weryfikacja ustalonej głębokości tranzytowej na szlaku żeglownym,
  • zarządzanie usługami informacji rzecznej (RIS).

Od 2018 r. funkcjonują trzy Urzędy Żeglugi Śródlądowej: w Bydgoszczy, Wrocławiu i Szczecinie oraz pięć delegatur: w Gdańsku, Giżycku, Warszawie, Kędzierzynie-Koźlu i Krakowie.

W sprawach należących do zadań realizowanych przez UŻŚ należy kontaktować się bezpośrednio z odpowiednim Urzędem Żeglugi Śródlądowej. Terytorialny zakres działania Dyrektorów Urzędów Żeglugi Śródlądowej przestawia mapa (link poniżej).

 

Materiały

Dane teleadresowe Urzędów Żeglugi Śródlądowej
Dane​_teleadresowe​_Urzędów​_Żeglugi​_Śródlądowej.pdf 0.39MB
Terytorialny zakres działania Dyrektorów Urzędów Żeglugi Śródlądowej
terytorialny​_zakres​_działania​_Dyrektorów​_UŻŚ.jpg 0.49MB
Mapa Rejonów Żeglugi w Polsce
rejony​_żeglugi.jpg 0.10MB
Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
22.07.2021 10:47 Anna Kiedrowicz-Thel
Pierwsza publikacja:
20.07.2021 09:34 Anna Kiedrowicz-Thel
{"register":{"columns":[]}}