W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

W Łowiczu bezpieczniej przy torach

17.03.2023

W Łowiczu otwarto wiadukt nad torami linii Warszawa – Poznań. Inwestycja powstała we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych SA i Miasta Łowicza.

Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel na briefingu w Łowiczu
– Modernizacja trasy Warszawa - Poznań to inwestycja kluczowa w skali kraju. Na wielkopolskim odcinku modernizacja linii już zapewniła wygodniejsze podróże i bardziej dostępną kolej. Kontynuujemy te pozytywne zmiany w woj. łódzkim. Dzięki takim budowom jak w Łowiczu, poprawia się standard życia mieszkańców i łatwiej można prowadzić biznes. Z nowoczesnych rozwiązań korzysta kolej i wszyscy mieszkańcy – powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.


Wiadukt to pięcioprzęsłowy obiekt o konstrukcji łukowej. Ma długość 180 metrów. Na wiadukcie powstały oddzielne ścieżki dla pieszych i rowerzystów. Obiekt ma nowe oświetlenie. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano pochylnię oraz windę. Budowa wiaduktu kosztowała ponad 21 mln zł. Kwotę ok. 16,5 mln zł przeznaczyły PKP PLK SA, a Miasto Łowicz prawie 5 mln zł. W ramach inwestycji realizowanej przez miasto wybudowany został nowy układ drogowy zintegrowany z wiaduktem.

– PKP Polskie Linie Kolejowe SA kończą inwestycję między Warszawą a Poznaniem wartą ponad 2 mld zł. Efektywnie wykorzystujemy m.in. środki unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Takie inwestycje jak w Łowiczu prowadzone są przy utrzymanym ruchu pociągów. Jest to ważne dla przewozów pasażerskich i towarowych oraz rozwoju gospodarki – stwierdził Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych SA.

Modernizacja trasy Warszawa – Poznań na odcinku Sochaczew - Żychlin

Na stacji Łowicz Główny podróżni korzystają z dwóch nowych, wyższych peronów oraz przejścia podziemnego z windami dla podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na całym odcinku Żychlin – Łowicz – Sochaczew wymieniono tory i sieć trakcyjną. Sprawne przejazdy pociągów zapewni lokalne centrum sterowania (LCS), wyposażone w komputerowy system nadzoru nad ruchem kolejowym. Planowane zakończenie wszystkich robót w połowie 2023 r.

Inwestycja na trasie Poznań – Warszawa umożliwi dogodne łączenie ruchu pasażerskiego i towarowego na linii, będącej ważną częścią korytarza TEN–T Morze Północne ‒ Bałtyk. Efektem prac będzie większy komfort oraz wyższy poziom bezpieczeństwa na torach między stolicą Polski i stolicą Wielkopolski. Istotnie poprawi się przepustowość linii – na trasę będzie mogło wyjechać więcej pociągów. Zapewnione będą lepsze warunki przewozu towarów.

Projekt „Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa – Poznań pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz” warty jest ponad 2 mld zł. Wykonywany jest z wykorzystaniem środków z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF).

Planowane zakończenie prac nastąpi w połowie 2023 r.

Więcej informacji o efektach inwestycji dostępnych jest na stronie internetowej projektu. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Instrumentu „Łącząc Europę”.

Zdjęcia (2)

{"register":{"columns":[]}}