W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Warszawa Zachodnia: dwa nowe perony i kolejny etap prac

18.01.2022

Podróżni na Warszawie Zachodniej od 16 stycznia 2022 r. korzystają z nowych peronów. Zadaszenie, szerokie przejście podziemne, windy i schody ruchome zapewniają komfortowe warunki podróży. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA za ok. 2 mld zł ubiega się o dofinansowanie ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel na peronie stacji Warszawa Zachodnia

Wykonane zostało szerokie zadaszenie. Perony są oświetlone i wyposażone w ławki. Przygotowane są osłonięte poczekalnie oraz gabloty z rozkładami jazdy i tablice informacyjne. Dojście do nowych peronów nr 6 i 7 na obecnym etapie przebudowy stacji zapewnia kładka.

– Tysiące Polaków i naszych gości z zagranicy każdego dnia korzystają ze stacji Warszawa Zachodnia. Przez wiele lat jej wygląd i funkcjonalność znajdowały się znacznie poniżej ambicji, możliwości i aspiracji Polaków. Dzisiaj się to zmienia – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

 

– Modernizacja Warszawy Zachodniej pokazuje. jak zmienia się polska kolej i jak dostosowujemy infrastrukturę do potrzeb pasażerów. Cieszę się, że prace przebiegają tak sprawnie, a podróżni mogą korzystać z kolejnego peronu. Efektywnie wykorzystujemy fundusze europejskie przeznaczone na kolej, dlatego mam nadzieję, że zgodnie z założeniami Europejskiego Zielonego Ładu, będziemy mogli przeznaczyć kolejne środki na modernizację polskiej kolei – stwierdził wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

 

– Na stacji Warszawa Zachodnia, przy utrzymanym ruchu kilkuset pociągów, udostępniliśmy już podróżnym dwa nowe perony. Teraz wykonawca rozpocznie prace, które zapewnią połączenie linii obwodowej i linii w kierunku Radomia. Inwestycja, która rozpoczęła modernizację linii średnicowej, zwiększa atrakcyjność i rolę kolei w aglomeracji warszawskiej i trasach przebiegających przez stolicę  – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP PLK SA.

 

Na stacji widać już  prace na kolejnym peronie nr 8. Budowana jest konstrukcja obok torów oraz zadaszenia. Peron planowany jest do udostepnienia przy marcowej korekcie rozkładu jazdy.

Zaawansowana jest budowa przejścia podziemnego. Między peronami 6 i 8 gotowa jest konstrukcja obiektu. Trasa połączy perony 1-8 z peronem na linii obwodowej (nr 9). Przejście będzie miało około 700 metrów długości i 60 metrów szerokości. Przewidziano przestrzeń na lokale użytkowe. Zapewniona będzie dostępność dla wszystkich podróżnych.

Na stacji i w jej obrębie przygotowane jest 6 km torów i sieci trakcyjnej. Zamontowano 43 rozjazdy. Zaawansowana jest budowa lokalnego centrum sterowania z komputerowymi urządzeniami. LCS zapewni sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego.

Warszawa Zachodnia zapewni oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.

Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.

Więcej informacji o projekcie na stronie stolicadobrychrelacji.pl

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}