Warszawa Zachodnia: dwa nowe perony i kolejny etap prac
18.01.2022
Podróżni na Warszawie Zachodniej od 16 stycznia 2022 r. korzystają z nowych peronów. Zadaszenie, szerokie przejście podziemne, windy i schody ruchome zapewniają komfortowe warunki podróży. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA za ok. 2 mld zł ubiega się o dofinansowanie ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Wykonane zostało szerokie zadaszenie. Perony są oświetlone i wyposażone w ławki. Przygotowane są osłonięte poczekalnie oraz gabloty z rozkładami jazdy i tablice informacyjne. Dojście do nowych peronów nr 6 i 7 na obecnym etapie przebudowy stacji zapewnia kładka.
Na stacji widać już prace na kolejnym peronie nr 8. Budowana jest konstrukcja obok torów oraz zadaszenia. Peron planowany jest do udostepnienia przy marcowej korekcie rozkładu jazdy.
Zaawansowana jest budowa przejścia podziemnego. Między peronami 6 i 8 gotowa jest konstrukcja obiektu. Trasa połączy perony 1-8 z peronem na linii obwodowej (nr 9). Przejście będzie miało około 700 metrów długości i 60 metrów szerokości. Przewidziano przestrzeń na lokale użytkowe. Zapewniona będzie dostępność dla wszystkich podróżnych.
Na stacji i w jej obrębie przygotowane jest 6 km torów i sieci trakcyjnej. Zamontowano 43 rozjazdy. Zaawansowana jest budowa lokalnego centrum sterowania z komputerowymi urządzeniami. LCS zapewni sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego.
Warszawa Zachodnia zapewni oczekiwany komfort podróży. Wszystkie perony będą zadaszone. Ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia ułatwią dostęp do pociągów. Łatwiejsze będzie łączenie podróży koleją z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.
Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.
Więcej informacji o projekcie na stronie stolicadobrychrelacji.pl