W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wiceminister Andrzej Bittel na Petersburskim Forum Ekonomicznym

24.05.2018

Wiceminister Andrzej Bittel uczestniczył w panelu dyskusyjnym „Międzynarodowa równowaga międzysektorowa i korytarze transportowe” podczas XXII Petersburskiego Międzynarodowego Forum Ekonomicznego, które odbyło się 24 maja 2018 r. w Sankt Petersburgu. Przypomniał, że przez Polskę biegnie najkrótsza, najtańsza i najbardziej efektywna linia kolejowa między Unią Europejską a Chinami.

Wiceminister A. Bittel uczestniczył w panelu dyskusyjnym

Począwszy od 2015 r., na polskich przejściach granicznych obserwujemy bardzo dynamiczny wzrost kolejowych przewozów kontenerowych z i do Chin. Od 2011 r., kiedy uruchomiono pierwsze pilotażowe połączenia kolejowe między Polską a Chinami, uruchomiono 6 637 składów towarowych w obu kierunkach, z czego aż 3 673 w rekordowym 2017 r. Do 2030 r. liczba pociągów z Chin do Europy przez Polskę może zwiększyć się pięciokrotnie.  Duże znaczenie ma doświadczenie polskich firm transportowych i logistycznych w przewozach UE-Chiny, w tym we współpracy z partnerami z Niemiec, Białorusi, Rosji i Kazachstanu.

Polska jest zainteresowana współpracą z wszystkimi państwami leżącymi na szlakach międzynarodowych przewozów towarowych na kierunku Wschód-Zachód i Północ-Południe, w tym z Rosją. Realizując ten cel modernizujemy sieć kolejową i rozbudowujemy handlowe porty morskie – powiedział podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury Andrzej Bittel.

Dynamicznemu wzrostowi liczby pociągów kontenerowych towarzyszył w ostatnim okresie wzrost zadań przewozowych w segmencie konwencjonalnych przewozów towarów masowych, ropopochodnych i chemicznych. Polska odpowiadając na zapotrzebowanie w zakresie rosnących przewozów towarowych inwestuje w swoją infrastrukturę. Wydatkowanie funduszy z Unii Europejskiej w perspektywie do 2023 r., m.in. na modernizację infrastruktury transportowej osiągnie ok. 70 mld EUR.

{"register":{"columns":[]}}