Więcej nowoczesnych wagonów PKP Intercity
01.04.2022
1 kwietnia 2022 r. spółka PKP Intercity podpisała umowę z Fabryką Pojazdów Szynowych H. Cegielski na modernizację 90 wagonów. Wartość zamówienia wynosi niemal 495 mln zł. Tym samym wartość kontraktów podpisanych w ramach największego programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity wynosi już ponad 6 mld zł. Pierwsze unowocześnione wagony pojawią się na polskich torach w przyszłym roku.
Umowa z poznańską Fabryką Pojazdów Szynowych H. Cegielski (FPS H. Cegielski) obejmuje wykonanie naprawy okresowej na piątym poziomie utrzymania wraz z modernizacją 90 wagonów typu 111A i 141A oraz ich późniejsze przeglądy na trzecim poziomie utrzymania. Zmodernizowane wagony mają trafić do przewoźnika w ciągu 30 miesięcy od podpisania umowy, a pierwszy pojazd już po 350 dniach od przekazania do producenta taboru.
W unowocześnionych wagonach pasażerowie skorzystają z wygodnych foteli, klimatyzacji, systemu informacji pasażerskiej, automatycznych drzwi oraz toalet z zamkniętym obiegiem. W pojazdach znajdzie się monitoring, będą także dostępne oznaczenia w alfabecie Braille’a. Wózki jezdne zostaną wymienione na nowe i cichsze. Wagony zostaną dostosowane do prędkości 160 km/h. Po modernizacji pojazdy będą kursować jako wagony przedziałowe drugiej klasy w pociągach kategorii InterCity (IC).
PKP Intercity odbiera kolejne nowe wagony od FPS H. Cegielski
Nowe zamówienie to już kolejna umowa między dwiema spółkami w ramach programu inwestycyjnego PKP Intercity. FPS H. Cegielski jest obecnie w trakcie realizacji zamówienia na dostawę do przewoźnika 81 nowych wagonów - PKP Intercity odebrało już 27 z nich. Nowoczesne wagony zostaną włączone do składów IC oraz Express InterCity (EIC).
27 mld zł inwestycji w ekologiczną kolej
Podpisana z FPS H. Cegielski umowa jest elementem rozszerzonej strategii inwestycyjnej „PKP Intercity - Kolej Dużych Inwestycji”. W jej ramach do 2030 roku spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe. W efekcie przewoźnik planuje uruchamiać w 2030 roku około dwa razy więcej pociągów i zaoferować pasażerom wysoki standard podróży. Normą staną się podróże z prędkością 160-250 km/h, co pozwoli skrócić czasy przejazdów.