W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Większe możliwości kolei aglomeracyjnej w Krakowie

11.03.2023

12 marca 2023 r. udostępniono podróżnym po modernizacji stację Kraków Bieżanów. Dzięki dodatkowym torom zwiększą się możliwości organizacji ruchu pociągów na krakowskiej linii średnicowej w kierunku Krakowa Głównego i Tarnowa. Projekt za ponad 1,2 mld zł jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk w trackie konferencji prasowej na stacji Kraków Bieżanów
– Inwestujemy w zrównoważony rozwój i wygodny dostęp do transportu dla wszystkich. Stacja Kraków Bieżanów, podobnie jak inne stacje i przystanki zmodernizowane w stolicy Małopolski, pozwolą mieszkańcom aglomeracji korzystać z codziennych podróży ekologicznym środkiem transportu, jakim jest kolej – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.


W ramach inwestycji wybudowano nowy peron, zlokalizowany bezpośrednio przy ulicy. Kolejny został zmodernizowany. Obie platformy są wyższe i większe. Wyposażono je w duże zadaszenie, które lepiej osłoni pasażerów przed deszczem i śniegiem. Na peronach zamontowano nowe oświetlenie i nagłośnienie. Ławki pozwolą wygodnie oczekiwać na przyjazd pociągu. Pozytywną zmianą jest instalacja nowego systemu informacji dla podróżnych. Oprócz tradycyjnych tablic z papierowym rozkładem jazdy wykonawcy zamontowali tablice dynamicznej informacji pasażerskiej.

– Dzięki szeroko zakrojonym inwestycjom zmienia się kolej w Krakowie. Budujemy nowe tory, perony, mosty i wiadukty. Ten wysiłek zaprocentuje zwiększeniem roli transportu kolejowego w aglomeracji. Zmniejszy się liczba pojazdów na drogach i poprawi jakość powietrza – stwierdził Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych SA.


Inwestycja zwiększyła też dostępność stacji Kraków Bieżanów. Stalową kładkę nad torami zastąpiło nowe przejście podziemne, wyposażone w windy. Dzięki niemu oraz ścieżkom naprowadzającym i nawierzchni o zróżnicowanej strukturze, z podróży pociągiem skorzystają także osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Stacja Kraków Bieżanów to kolejna po Krakowie Płaszowie, Krakowie Bonarce i Krakowie Mydlnikach w pełni zmodernizowana stacja w stolicy Małopolski. Jest częścią największej unijnej inwestycji transportowej w mieście. Projekt pozwoli oddzielić ruch dalekobieżny od regionalnego. Do 160 km/h zwiększy się prędkość pociągów, a przewoźnicy będą mogli zaplanować dodatkowe połączenia aglomeracyjne m.in. na trasach z Tarnowa, Wieliczki i Skawiny. Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudowa
̨ torów linii aglomeracyjnej to inwestycja współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Więcej o projekcie: http://www.krakow-rudzice.pl/

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}