Wygodniej dla podróżnych na stacji Kraków Płaszów
16.10.2021
Od wczoraj podróżni na stacji Kraków Płaszów korzystają z dwóch zmodernizowanych, 400-metrowych peronów, które teraz są wyższe i większe. Zamontowano na nich długie wiaty i jasne oświetlenie, a także czytelne oznakowanie i tablice z rozkładem jazdy. Do peronów prowadzi przejście podziemne. W najbliższych tygodniach dostęp do pociągów ułatwią windy i włączone zostaną nowe wizualne systemy informacji pasażerskiej.
Na stacji wraz z dwoma nowymi peronami zmieniły się tory, sieć trakcyjna i system sterowania ruchem kolejowym. Nowe Lokalne Centrum Sterowania zastąpiło dwie nastawnie. Nowoczesne komputerowe systemy sterowania będą wspierać kolejarzy w sprawnym i bezpiecznym prowadzeniu ruchu. Wzmocnienie terenu pozwoli teraz przyspieszyć pociągi od strony Rzeszowa i Krakowa Głównego.
Modernizacja stacji w Płaszowie, przez którą kursują pociągi aglomeracyjne, regionalne i dalekobieżne zakończy się w przyszłym roku. Przy utrzymanym ruchu pociągów, przebudowane zostanie przejście podziemne i peron.
Kolejne prace na stacjach w Płaszowie i Bieżanowie
Przełożenie ruchu na nowe tory pozwoliło na kolejne prace po wschodniej stronie Płaszowa. Na stacji Kraków Bieżanów wykonawcy rozpoczęli już przebudowę torów w kierunku Wieliczki. Szeroki zakres prac wymagał zmian w organizacji ruchu pociągów. Również w centrum miasta trwają prace: kładzione są dodatkowe tory kolejowe, usunięto stary nasyp, który zastąpiony został estakadami, budowane są mosty przez Wisłę i wiadukty.
Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” realizowany przez Polskie Linie Kolejowe to inwestycja za przeszło 1 mld zł. Współfinansowana jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.