Z Krakowa do Skawiny najszybciej koleją
06.11.2020
Rozpoczął się ostatni etap prac na linii Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie. PKP Polskie Linie Kolejowe SA budują nowe przystanki, wymieniają tory i sieć trakcyjną. Inwestycja ze środków budżetowych, za przeszło 250 mln zł, zwiększy dostęp do kolei i przygotuje warunki do szybkich i wygodnych podróży aglomeracyjnych.
Połączenie kolejowe Krakowa ze Skawiną będzie atrakcyjną, bezkonkurencyjną ofertą szybkich przejazdów.
Na linii Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie gotowe są perony na stacjach w Skawinie i Podborach Skawińskich, a na przystanku Kraków Sidzina obok pierwszego już gotowego peronu budowany jest drugi. W październiku 2020 r. remont wiaduktu kolejowego nad ul. Podmokłą w Krakowie rozpoczął kolejny etap prac. Na stacji Kraków Bonarka powstają dwa większe perony, nad nimi budowana jest kładka, która połączy ul. Puszkarską z ul. Tischnera. Sprawną obsługę pociągów na stacji zapewnią nowe urządzenia sterowania i tory. Nad bezpieczeństwem pociągów czuwać będą kolejarze w nowej nastawni.
Nowe przystanki Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia znacznie zwiększą dostępność do kolei. Po zakończeniu inwestycji czas podróży pociągiem do centrum Krakowa skróci się do kilkunastu minut. W Opatkowicach gotowy jest pierwszy peron. Rozpoczęła się budowa drugiej platformy. W Skawinie widać konstrukcje nowych peronów. W pobliżu osiedla Jagielnia wykonano już kładkę, która połączy przystanek z przyległymi ulicami.
Windy i pochylnie, nowe oznakowanie oraz ścieżki naprowadzające umożliwią korzystanie z podroży na linii Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie wszystkim, również osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.
Inwestycja „Prace na linii klejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim” zakończy się w połowie 2021 roku. Projekt finansowany jest z budżetu państwa. To kolejny projekt sprzyjający rozwojowi kolei aglomeracyjnej w Krakowie.