Współpraca w zakresie bezpieczeństwa na drogach wodnych
Europejski Komitet opracowania wspólnych standardów w dziedzinie żeglugi śródlądowej (Komitet CESNI)
Celem utworzenia Komitetu jest wypracowanie jednolitych wymagań technicznych dla statków śródlądowych (dokument ES-TRIN) i kwalifikacji zawodowych w żegludze śródlądowej (ES-QIN).
Więcej informacji o CESNI można znaleźć na stronie Komitetu (www.cesni.eu).
Polsko-Niemiecka Grupa Robocza ds. Bezpieczeństwa Ruchu Żeglugowego na Wodach Granicznych Rzeki Odry, Odry Zachodniej i Nysy Łużyckiej
Grupa została powołana na podstawie polsko-niemieckiej umowy o żegludze śródlądowej. Posiedzenia Grupy odbywają się cyklicznie, raz do roku, na podstawie umowy między Rządem Republiki Federalnej Niemiec
a Rządem Rzeczypospolitej Polskiej o żegludze śródlądowej. Organizowane są na przemian na terytorium Republiki Federalnej Niemiec i Rzeczypospolitej Polskiej. Biorą w nich udział przedstawiciele organów administracji żeglugi śródlądowej Polski i RFN.
Grupa Robocza Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ do spraw standaryzacji wymagań technicznych oraz bezpieczeństwa statków w żegludze śródlądowej
Działalność grupy dotyczy kwestii mających wpływ na politykę europejską w zakresie przepisów dotyczących żeglugi śródlądowej, w tym wymagań technicznych dla statków, ich wyposażenia oraz ogólnych zasad bezpieczeństwa żeglugi dla całej Europy.
Wspólny Komitet ds. wdrożenia Umowy „w sprawie utrzymania Odry Granicznej”
Wspólny Komitet do spraw wdrożenia Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Republiki Federalnej Niemiec o wspólnej poprawie sytuacji na drogach wodnych na pograniczu polsko-niemieckim (ochrona przeciwpowodziowa, warunki przepływu i żeglugi) z 2015 r. jest komitetem sterującym ds. realizacji ww. umowy.
- Ostatnia modyfikacja:
- 22.07.2021 10:49 Anna Kiedrowicz-Thel
- Pierwsza publikacja:
- 21.09.2020 13:39 Aleksander Sikorski