W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna

Kierownik sekcji: kpt. mgr inż. Jakub Skalmierski

Starszy inspektor: Elżbieta Feifer

tel.: 47 851 09 37

E-mail: kwatermistrzostwo@myslowice.kmpsp.gov.pl


W zakresie zadań kwatermistrzowskich:

  1. administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy, planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie, a także prowadzenie dokumentacji budynków komendy wynikających z przepisów (prowadzenie książek obiektów budowlanych);
  2. monitorowanie potrzeb i opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego;
  3. prowadzenie obsługi mieszkaniowej i mundurowej strażaków, pracowników cywilnych  i emerytów komendy;
  4. dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania komendy ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
  5. prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem strażakom ekwiwalentu za remont i brak lokalu oraz pomocą na budownictwo mieszkaniowe;
  6. prowadzenie spraw socjalnych i bytowych pracowników dotyczących prawa do przejazdu na koszt jednostki organizacyjnej PSP, dopłaty do wypoczynku, wraz ze zwrotem kosztów przejazdu oraz z zakresu korzystania ze zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
  7. zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty KSRG i inne JOP na terenie działania komendy oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych;
  8. prowadzenie spraw  z zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy;
  9. prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej majątku;
  10. gospodarowanie składnikami majątku, w tym udział w przedsięwzięciach związanych z likwidowaniem zbędnych i zużytych składników majątku, utylizacja sprzedaż, oddanie w najem lub dzierżawę, nieodpłatne przekazanie oraz darowizna;
  11. sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy;
  12. realizacja zadań związanych z postępowaniami odszkodowawczymi;
  13. systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalanie z komórką realizującą sprawy operacyjne priorytetów w tym zakresie;
  14. realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych  i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;
  15. weryfikacja pod względem merytorycznym finansowych dokumentów zakupu;
  16. współdziałanie przy planowaniu systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na terenie działania komendy.

W zakresie zadań techniki:

  1. inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjnej sprzętu transportowego;
  2. monitorowanie potrzeb, organizowanie przeglądów, zlecanie napraw i nadzór nad naprawami i konserwacją sprzętu transportowego;
  3. prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych sprzętu transportowego;
  4. organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji sprzętu transportowego;
  5. bieżąca realizacja zapotrzebowania w środki i części zamienne, oleje, smary i inne materiały eksploatacyjne;
  6. prowadzenie rozliczeń eksploatacji sprzętu transportowego;
  7. prowadzenie kontroli nad: eksploatacją sprzętu transportowego, terminowością badań technicznych sprzętu znajdującego się na wyposażeniu jednostki;
  8. weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów służbowych;
  9. zlecanie okresowych badań sprzętu specjalistycznego;
  10. prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;
  11. kontrolowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy dokumentacji eksploatacyjnej sprzętu transportowego, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;
  12. wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo pozyskiwanych samochodów i sprzętu silnikowego;
  13. nadzór nad funkcjonowaniem zaplecza technicznego (ewidencja i legalizacja sprzętu), w tym funkcjonowania warsztatu obsługi sprzętu ocrony układu oddechowego, itp.

W zakresie zadań Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych:

  1. realizowanie zadań Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych określonych                        w odrębnych przepisach;
  2. zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
  3. zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których przetwarzane                             są informacje niejawne;
  4. zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
  5. kontrolowanie ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
  6. opracowywanie i nadzorowanie realizacji planów w zakresie ochrony informacji niejawnych;
  7. prowadzenie szkoleń w zakresie informacji niejawnych;
  8. prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
  9. prowadzenie aktualnego wykazu osób pełniących służbę i zatrudnionych w komendzie albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
  10. przekazywanie odpowiednio do Delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego ewidencji osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję    o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa;
  11. informowanie komendanta o naruszeniu przepisów o ochronie informacji niejawnych,                a także kierownika właściwej jednostki organizacyjnej Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w przypadku naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych oznaczonych klauzulą poufne lub wyższą.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
29.11.2020 11:19 asp. Przemysław Dudkiewicz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
asp. Przemysław Dudkiewicz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna 8.0 26.07.2024 13:00 asp. Przemysław Dudkiewicz
Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna 7.0 26.07.2024 12:57 asp. Przemysław Dudkiewicz
Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna 6.0 26.07.2024 12:52 asp. Przemysław Dudkiewicz
Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna 5.0 06.08.2022 22:01 asp. Przemysław Dudkiewicz
Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna 4.0 01.07.2022 11:36 asp. Przemysław Dudkiewicz
Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna 3.0 12.05.2022 07:29 asp. Przemysław Dudkiewicz
Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna 2.0 12.02.2021 14:44 asp. Przemysław Dudkiewicz
Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna 1.0 29.11.2020 11:19 asp. Przemysław Dudkiewicz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}