Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna
Kierownik sekcji: kpt. mgr inż. Jakub Skalmierski
Starszy inspektor: Elżbieta Feifer
tel.: 47 851 09 37
E-mail: kwatermistrzostwo@myslowice.kmpsp.gov.pl
W zakresie zadań kwatermistrzowskich:
- administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy, planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie, a także prowadzenie dokumentacji budynków komendy wynikających z przepisów (prowadzenie książek obiektów budowlanych);
- monitorowanie potrzeb i opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego;
- prowadzenie obsługi mieszkaniowej i mundurowej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów komendy;
- dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania komendy ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
- prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem strażakom ekwiwalentu za remont i brak lokalu oraz pomocą na budownictwo mieszkaniowe;
- prowadzenie spraw socjalnych i bytowych pracowników dotyczących prawa do przejazdu na koszt jednostki organizacyjnej PSP, dopłaty do wypoczynku, wraz ze zwrotem kosztów przejazdu oraz z zakresu korzystania ze zakładowego funduszu świadczeń socjalnych;
- zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty KSRG i inne JOP na terenie działania komendy oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych;
- prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy;
- prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej majątku;
- gospodarowanie składnikami majątku, w tym udział w przedsięwzięciach związanych z likwidowaniem zbędnych i zużytych składników majątku, utylizacja sprzedaż, oddanie w najem lub dzierżawę, nieodpłatne przekazanie oraz darowizna;
- sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy;
- realizacja zadań związanych z postępowaniami odszkodowawczymi;
- systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalanie z komórką realizującą sprawy operacyjne priorytetów w tym zakresie;
- realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;
- weryfikacja pod względem merytorycznym finansowych dokumentów zakupu;
- współdziałanie przy planowaniu systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na terenie działania komendy.
W zakresie zadań techniki:
- inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjnej sprzętu transportowego;
- monitorowanie potrzeb, organizowanie przeglądów, zlecanie napraw i nadzór nad naprawami i konserwacją sprzętu transportowego;
- prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych sprzętu transportowego;
- organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji sprzętu transportowego;
- bieżąca realizacja zapotrzebowania w środki i części zamienne, oleje, smary i inne materiały eksploatacyjne;
- prowadzenie rozliczeń eksploatacji sprzętu transportowego;
- prowadzenie kontroli nad: eksploatacją sprzętu transportowego, terminowością badań technicznych sprzętu znajdującego się na wyposażeniu jednostki;
- weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów służbowych;
- zlecanie okresowych badań sprzętu specjalistycznego;
- prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;
- kontrolowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy dokumentacji eksploatacyjnej sprzętu transportowego, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;
- wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo pozyskiwanych samochodów i sprzętu silnikowego;
- nadzór nad funkcjonowaniem zaplecza technicznego (ewidencja i legalizacja sprzętu), w tym funkcjonowania warsztatu obsługi sprzętu ocrony układu oddechowego, itp.
W zakresie zadań Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych:
- realizowanie zadań Pełnomocnika Ochrony Informacji Niejawnych określonych w odrębnych przepisach;
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
- zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których przetwarzane są informacje niejawne;
- zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
- kontrolowanie ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
- opracowywanie i nadzorowanie realizacji planów w zakresie ochrony informacji niejawnych;
- prowadzenie szkoleń w zakresie informacji niejawnych;
- prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
- prowadzenie aktualnego wykazu osób pełniących służbę i zatrudnionych w komendzie albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
- przekazywanie odpowiednio do Delegatury Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego ewidencji osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa;
- informowanie komendanta o naruszeniu przepisów o ochronie informacji niejawnych, a także kierownika właściwej jednostki organizacyjnej Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w przypadku naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych oznaczonych klauzulą poufne lub wyższą.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 29.11.2020 11:19 asp. Przemysław Dudkiewicz
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- asp. Przemysław Dudkiewicz
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna | 8.0 | 26.07.2024 13:00 asp. Przemysław Dudkiewicz |
Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna | 7.0 | 26.07.2024 12:57 asp. Przemysław Dudkiewicz |
Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna | 6.0 | 26.07.2024 12:52 asp. Przemysław Dudkiewicz |
Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna | 5.0 | 06.08.2022 22:01 asp. Przemysław Dudkiewicz |
Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna | 4.0 | 01.07.2022 11:36 asp. Przemysław Dudkiewicz |
Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna | 3.0 | 12.05.2022 07:29 asp. Przemysław Dudkiewicz |
Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna | 2.0 | 12.02.2021 14:44 asp. Przemysław Dudkiewicz |
Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna | 1.0 | 29.11.2020 11:19 asp. Przemysław Dudkiewicz |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP