Sekcja Organizacyjno – Kadrowa
Kierownik sekcji: mł. bryg. mgr Anna Gwiazda
tel.: 47 851 09 48
E-mail: kadry@myslowice.kmpsp.gov.pl
Starszy inspektor: Anna Wilczek
tel.: 47 851 09 32
E-mail: sekretariat@myslowice.kmpsp.gov.pl
W zakresie zadań kadrowych:
- realizowanie założeń polityki kadrowo - płacowej komendanta i kontrolowanie gospodarowania kadrami;
- prowadzenie spraw osobowych pracowników oraz emerytów i rencistów komendy;
- przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie, w tym dowódcy JRG;
- sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno - rentowej pracowników komendy;
- realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej pracowników komendy;
- analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji pracowników oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
- prowadzenie dokumentacji związanej z dodatkowym zatrudnieniem pracowników;
- prowadzenie obsługi socjalnej pracowników cywilnych komendy z zakresu korzystania ze świadczeń funduszu socjalnego (ZFŚS);
- weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych;
- ewidencjonowanie czasu służby i pracy systemu codziennego oraz nieobecności i innych zwolnień, a także prowadzenie niezbędnej w tym zakresie dokumentacji oraz realizowanie sprawozdawczości;
- kontrolowanie przestrzegania prawa pracy i przepisów określających zasady pełnienia służby, pełnienie nadzoru w tym zakresie;
W zakresie zadań organizacyjnych:
- realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy;
- organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta;
- udział w opracowywaniu zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji, i wytycznych komendanta, ewidencjonowanie i prowadzenie ich zbiorczych rejestrów oraz prowadzenie rejestru upoważnień;
- udział w opracowywaniu regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie;
- prowadzenie spraw z zakresu obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie;
- organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
- przygotowywanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy;
- opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrzorganizacyjnych komendy oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
- organizowanie systemu i koordynacja kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy i JRG;
- realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy;
- prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta;
- koordynowanie zadaniami dotyczącymi obiegu dokumentów w komendzie oraz ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie;
- prowadzenie i przechowywanie dokumentacji z zakresu kontroli zarządczej w komendzie.
W zakresie zadań archiwizacyjnych:
- organizowanie procesu gromadzenia zasobu archiwalnego;
- prowadzenie archiwum komendy i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj.: przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania i brakowania dokumentów;
- współdziałanie z komórkami organizacyjnymi w zakresie przyjmowania akt do archiwum oraz ich brakowania;
- udostępnianie akt oraz udzielanie informacji na podstawie posiadanych akt.
W zakresie zadań Specjalisty Ochrony Danych:
- prowadzenie dokumentacji opisujących sposób przetwarzania danych w komendzie, a w tym m.in. zapewnianie by dane były przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami; (koordynowanie działań związanych z przygotowaniem, wdrażaniem, aktualizacją oraz stosowaniem polityki bezpieczeństwa i instrukcji zarządzania systemem informatycznym w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy służące do przetwarzania danych osobowych);
- realizacja procesu nadawania upoważnień dla osób przetwarzających dane osobowe w komendzie;
- prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych i rejestru kategorii czynności dla komendy oraz innych rejestrów określonych w przepisach i procedurach wspierających wykonywanie zadań ochrony danych osobowych;
- dokonywanie okresowych przeglądów i uaktualnień procedur dokumentacji w wewnętrznej dotyczącej ochrony danych osobowych, sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz opracowanie w tym zakresie sprawozdania dla administratora danych;
- opracowanie analizy ryzyka naruszenia praw i wolności osób fizycznych oraz uwzględnianie wyników analizy w stosownych zabezpieczeniach i procedurach;
- organizowanie, prowadzenie i monitorowanie szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych;
- uwzględnianie ochrony danych osobowych w fazie projektowania oraz wdrażania odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych w celu zapewnienia, aby domyślnie były przetwarzane tylko dane niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania (nadzorowanie przestrzegania zasad ochrony danych osobowych w komendzie poprzez stosowanie odpowiednich do zagrożeń i kategorii danych objętych ochroną, środków fizycznych, technicznych i organizacyjnych, a w tym: kontrolowanie pracowników i innych osób upoważnionych w zakresie wykonywania przez nich obowiązków związanych z ochroną danych osobowych przewidzianych w stosownych instrukcjach i wytycznych, kontrolowanie obiektów i pomieszczeń komendy pod względem przepisów dotyczących bezpieczeństwa danych osobowych, kontrolowanie sprzętu i oprogramowania stosowanego do przetwarzania danych osobowych pod względem zgodności z przepisami prawa);
- opiniowanie wniosków do komendanta o wydanie dla osób przetwarzających dane osobowe stosownych upoważnień;
- wnioskowanie do komendanta w innych sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w tym związanych z zabezpieczeniem obiektów komendy;
- podejmowanie stosownych działań, zgodnie z przepisami i procedurami w sytuacji naruszenia ochrony danych osobowych;
- współpraca z Inspektorem Ochrony Danych oraz Zastępcą Inspektora Ochrony Danych;
- współpraca na żądanie z organem nadzorczym w ramach wykonywania swoich zadań;
- zapewnienie realizacji praw osób, których dane dotyczą;
- osobowych, w tym związanych z zabezpieczeniem obiektów komendy;
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 29.11.2020 11:18 asp. Przemysław Dudkiewicz
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- asp. Przemysław Dudkiewicz
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Sekcja Organizacyjno – Kadrowa | 9.0 | 26.07.2024 12:54 asp. Przemysław Dudkiewicz |
Sekcja Organizacyjno – Kadrowa | 8.0 | 26.07.2024 12:50 asp. Przemysław Dudkiewicz |
Sekcja Organizacyjno – Kadrowa | 7.0 | 01.08.2023 10:16 asp. Przemysław Dudkiewicz |
Sekcja Organizacyjno – Kadrowa | 6.0 | 05.06.2023 08:19 asp. Przemysław Dudkiewicz |
Sekcja Organizacyjno – Kadrowa | 5.0 | 06.08.2022 22:02 asp. Przemysław Dudkiewicz |
Sekcja Organizacyjno – Kadrowa | 4.0 | 06.08.2022 21:59 asp. Przemysław Dudkiewicz |
Sekcja Organizacyjno – Kadrowa | 3.0 | 01.07.2022 11:33 asp. Przemysław Dudkiewicz |
Sekcja Organizacyjno – Kadrowa | 2.0 | 12.02.2021 14:40 asp. Przemysław Dudkiewicz |
Sekcja Organizacyjno – Kadrowa | 1.0 | 29.11.2020 11:18 asp. Przemysław Dudkiewicz |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP