Informacje dla osób z niepełnosprawnościami
Informacja dla osób niesłyszących lub słabosłyszących
Aby skutecznie komunikować się z naszym urzędem osoby niesłyszące lub słabosłyszące mogą:
- napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Komenda Miejska PSP w Płocku, ul. wyszogrodzka 1a, 09-402 Płock,
- wysłać e-mail na adres: plock@mazowsze.straz.pl,
- elektronicznie za pomocą platformy ePUAP- Elektroniczna Skrzynka Podawcza
- zadzwonić przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: (24) 366 78 13.
Informacja dla osób z niepełnosprawnością narządów ruchu i osób starszych:
- Wejście główne do budynku Komendy Miejskiej PSP w Płocku przy ul. Wyszogrodzkiej 1a dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich zlokalizowane jest od strony ul. Wyszogrodzkiej.
- Na korytarzu przy wejściu do budynku zlokalizowany jest odpowiednio oznakowany przycisk za pomocą, którego przyzywany jest funkcjonariusz obsługujący sekretariat.
- Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parkingu wewnętrznym w pobliżu chodnika prowadzącego bezpośrednio do wejścia głównego, (wjazd przez bramę od strony ul. Wyszogrodzkiej 1a).
- Komenda Miejska PSP w Płocku przyjmuje interesantów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:30.
Informacja dla osób niewidzących lub słabowidzących:
Aby skutecznie załatwić sprawę w naszym urzędem osoby niewidzące lub słabowidzące mogą złożyć dokumenty, za pośrednictwem osób trzecich, w kancelarii Komendy Miejskiej PSP w Płocku przy ul. Wyszogrodzkiej 1a, przesłać dokumenty na adres e-mail sekretariat@strazpozarnaplock.pl lub elektronicznie za pomocą platformy ePUAP - Elektroniczna Skrzynka Podawcza
- Osoby niewidzące lub słabowidzące mogą umówić się na wizytę telefonicznie pod numerem tel. (24) 366 78 13 lub osobiście w kancelarii Komendy Miejskiej PSP w Płocku przy ul. Wyszogrodzkiej 1a.
- Komenda Miejska PSP w Płocku przyjmuje interesantów w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 do 15:30.
- Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
- Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków.
- W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB.
- Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie.
- Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
- Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
- Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące nie korzystające z technologii asystujących:
- zmiana wielkości czcionki
- zmiana kontrastu
- oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach
Ułatwienia dostępu – Pomoc
Zmiana rozmiaru strony
Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony.
Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:
Firefox, Chrome, Internet Explorer:
[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok
Opera:
[SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
[-] aby pomniejszyć widok
W najwyżej na stronie umiejscowionym menu znajdują się pomocne opcje: „Klawisze dostępności”, „Wersja tekstowa” i „Wersja kontrastowa”.
Materiały
Raport dostępnościRaport_dostępności_dla_Komendy_Miejskiej_PSP_w_Płocku.pdf 3.79MB Tekst odczytywalny maszynowo
Tekst_odczytywalny_maszynowo.docx 0.02MB Tekst łatwy do czytania
Tekst_łatwy_do_odczytania_KM_PSP_Płock.docx 0.02MB Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności
PLAN_DZIAŁANIA_NA_RZECZ_POPRAWY_ZAPEWNIENIA_DOSTĘPNOŚCI_2021.docx 0.02MB