W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Samodzielne stanowisko pracy ds. kwatermistrzowsko-technicznych i BHP

STARSZY TECHNIK SZTABOWY DS. KWATERMISTRZOWSKO-TECHNICZNYCH I BHP KP PSP w GŁUBCZYCACH - ogn. mgr Tomasz Trzop
kierujący stanowiskiem - starszy inspektor sztabowy
mł. asp. mgr Tomasz Trzop
e-mail: tomasz.trzop@psp.opole.pl
tel: +48 47 861 64 07


PRACOWNIK CYWILNY KP PSP w GŁUBCZYCACH - Pani Elżbieta Surma
Pani Elżbieta Surma - pracownik cywilny

 

Do zadań samodzielnego stanowiska pracy ds. kwatermistrzowsko–technicznych i bhp należy w szczególności:

W zakresie spraw kwatermistrzowskich:

  1. administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy powiatowej, a także planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie;
  2. opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym także wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego;
  3. prowadzenie obsługi mieszkaniowej, mundurowej i socjalnej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów komendy powiatowej;
  4. dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania komendy powiatowej ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
  5. zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez jednostki krajowego systemu ratowniczo - gaśniczego na terenie powiatu oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych;
  6. prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy powiatowej;
  7. prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej majątku;
  8. likwidowanie zbędnych rzeczowych składników majątku;
  9. sporządzanie planów zakupów i robót budowlano - instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy powiatowej;
  10. prowadzenie postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu komendy powiatowej, zawinionych przez kierowników jej komórek organizacyjnych, a także nadzór nad procedurami postępowań odszkodowawczych prowadzonych przez dowódcę jrg i kierowników komórek organizacyjnych komendy powiatowej;
  11. systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów i ustalenie z komórką właściwą ds. operacyjnych priorytetów w tym zakresie;
  12. realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;
  13. ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej.

 

W zakresie spraw technicznych:

  1. inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjno - technicznej samochodów i sprzętu silnikowego;
  2. prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych pojazdów, przyczep i sprzętu silnikowego, w tym agregatów prądotwórczych;
  3. obsługa transportowa komórek organizacyjnych komendy powiatowej;
  4. prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;
  5. nadzorowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy powiatowej dokumentacji związanej z samochodami i sprzętem silnikowym, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;
  6. organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji samochodów, sprzętu silnikowego, ratowniczego i innych urządzeń i instalacji technicznych;
  7. wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo zakupywanych samochodów i sprzętu silnikowego.

 

W zakresie spraw BHP:

  1. prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
  2. sporządzanie i przedstawianie komendantowi powiatowemu, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy;
  3. prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
  4. przedstawianie komendantowi powiatowemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
  5. ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;
  6. współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników;
  7. uczestniczenie w pracach, powołanej przez komendanta powiatowego, komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
24.11.2020 18:40 Piotr Sobek
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Piotr Sobek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Samodzielne stanowisko pracy ds. kwatermistrzowsko-technicznych i BHP 16.0 19.01.2022 11:26 Piotr Sobek
Samodzielne stanowisko pracy ds. kwatermistrzowsko-technicznych i BHP 15.0 23.11.2021 11:16 Piotr Sobek
Samodzielne stanowisko pracy ds. kwatermistrzowsko-technicznych i BHP 14.0 27.07.2021 09:59 Piotr Sobek
Samodzielne stanowisko pracy ds. kwatermistrzowsko-technicznych i BHP 13.0 11.05.2021 13:03 Piotr Sobek
Samodzielne stanowisko pracy ds. kwatermistrzowsko-technicznych i BHP 12.0 11.05.2021 11:48 Piotr Sobek
Samodzielne stanowisko pracy ds. kwatermistrzowsko-technicznych i BHP 11.0 11.05.2021 11:47 Piotr Sobek
Samodzielne stanowisko pracy ds. kwatermistrzowsko-technicznych i BHP 10.0 11.05.2021 11:44 Piotr Sobek
Samodzielne stanowisko pracy ds. kwatermistrzowsko-technicznych i BHP 9.0 11.05.2021 11:35 Piotr Sobek
Samodzielne stanowisko pracy ds. kwatermistrzowsko-technicznych i BHP 8.0 03.12.2020 21:57 Piotr Sobek
Samodzielne stanowisko pracy ds. kwatermistrzowsko-technicznych i BHP 7.0 03.12.2020 21:57 Piotr Sobek
Samodzielne stanowisko pracy ds. kwatermistrzowsko-technicznych i BHP 6.0 03.12.2020 21:55 Piotr Sobek
Samodzielne stanowisko pracy ds. kwatermistrzowsko-technicznych i BHP 5.0 26.11.2020 12:03 Piotr Sobek
Samodzielne stanowisko pracy ds. kwatermistrzowsko-technicznych i BHP 4.0 24.11.2020 20:21 Piotr Sobek
Samodzielne stanowisko pracy ds. kwatermistrzowsko-technicznych i BHP 3.0 24.11.2020 20:21 Piotr Sobek
Samodzielne stanowisko pracy ds. kwatermistrzowsko-technicznych i BHP 2.0 24.11.2020 20:20 Piotr Sobek
Samodzielne stanowisko pracy ds. kwatermistrzowsko-technicznych i BHP 1.0 24.11.2020 18:40 Piotr Sobek

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}