Wydział operacyjno-szkoleniowy
kierujący wydziałem - Naczelnik Wydziału
kpt. mgr inż. Edward Machate
e-mail: emachate@psp.opole.pl
tel: +48 47 861 64 05
tel. +48 577 677 445
Obsada Stanowiska Kierowania KP PSP w Głubczycach:
asp. mgr Jarosław Wiercioch - starszy dyżurny stanowiska kierowania
asp. mgr Łukasz Łotocki - starszy dyżurny stanowiska kierowania
mł. asp. mgr Wiesław Szymański - starszy dyżurny stanowiska kierowania
mł. asp. lic. Dawid Hadaczek - dyżurny stanowiska kierowania
st. sekc. Mateusz Mikler - dyżurny stanowiska kierowania
Do zadań wydziału operacyjno–szkoleniowego w tym SK KP PSP w Głubczycach należy w szczególności:
W zakresie spraw operacyjnych:
1) analizowanie stanu operacyjnego zabezpieczenia obszaru powiatu oraz przygotowanie komendy powiatowej do organizacji działań ratowniczych, w tym w czasie nadzwyczajnych zagrożeń, katastrof lub klęsk żywiołowych, a także nadzór nad prawidłowością prowadzenia akcji ratowniczych;
2) opracowywanie planów ratowniczych i ich bieżąca aktualizacja;
3) przyjmowanie zgłoszeń o wystąpieniu zdarzeń niebezpiecznych i dysponowanie niezbędnych sił i środków do ich likwidacji, ewentualnie przekierowywanie zgłoszeń do właściwych służb;
4) koordynacja działań ratowniczych lub kierowanie siłami i środkami zaangażowanymi w działania ratownicze na obszarze powiatu;
5) dysponowanie oraz kierowanie siłami i środkami na obszarze powiatu;
6) przygotowywanie dokumentacji w sprawach dotyczących tworzenia, przekształcania lub likwidacji jednostek ochrony przeciwpożarowej i jednostek ratowniczo – gaśniczych;
7) analizowanie stanu wyposażenia jednostek ratowniczo - gaśniczych i innych jednostek ksr-g oraz przedstawianie wniosków w tym zakresie;
8) zapewnienie funkcjonowania SK KPPSP, ustalanie potrzeb w zakresie jego wyposażenia w sprzęt i urządzenia umożliwiające dysponowanie oraz kierowanie siłami i środkami ksr-g na obszarze działania oraz umożliwiające współpracę z Stanowiskiem Kierowania Opolskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP;
9) sporządzanie analiz i wniosków z działań ratowniczych prowadzonych przez jednostki ksr-g, prowadzenie ewidencji zaistniałych zdarzeń oraz wydawanie niezbędnych zaświadczeń;
10) współdziałanie przy planowaniu systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania a także systemów alarmowania na obszarze działania oraz obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowania;
11) nadzorowanie gotowości operacyjnej jrg oraz innych podmiotów ksr-g, analizowanie gotowości operacyjno - technicznej na podstawie raportów dobowych oraz prowadzonych kontroli, a także przedstawienie wniosków w tym zakresie;
12) przeprowadzanie inspekcji gotowości operacyjnej jrg oraz OSP na obszarze powiatu pod względem przygotowania do działań ratowniczych;
13) przygotowywanie projektów umów zawieranych z jednostkami ochrony przeciwpożarowej, innymi służbami, inspekcjami, strażami, instytucjami oraz podmiotami, które dobrowolnie zgodziły się współpracować w akcjach ratowniczych;
14) przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych, współdziałanie w zakresie operacyjnego zabezpieczenia powiatów sąsiednich;
15) koordynowanie prac w zakresie funkcjonowania ksr-g;
16) prowadzenie ewidencji jednostek wchodzących w skład ksr-g na obszarze działania;
17) bieżące informowanie oficera prasowego komendanta powiatowego o szczególnych zdarzeniach, odnotowanych w powiecie i postępie akcji ratowniczo-gaśniczych;
18) planowanie systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania a także systemów alarmowania na obszarze działania komendy powiatowej oraz obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowania;
19) opracowywanie planów urlopów dla strażaków systemu zmianowego SK KP PSP w Głubczycach zgodnie z trybem i wymaganiami w tym zakresie i przedkładanie do zatwierdzenia Zastępcy Komendanta Powiatowego;
20) opracowywanie harmonogramów służby dla strażaków systemu zmianowego SK KP PSP w Głubczycach zgodnie z trybem i wymaganiami w tym zakresie i przedkładanie do zatwierdzenia Zastępcy Komendanta Powiatowego.
21) prowadzenie kart ewidencji czasu służby strażaka dla funkcjonariuszy systemu zmianowego SK KP PSP w Głubczycach.
W zakresie spraw łączności:
1) nadzór oraz analizowanie potrzeb technicznych i sprzętowych oraz wdrażanie systemów łączności dla potrzeb komendy powiatowej, a także do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów ksr-g; oraz ich alarmowania i dysponowania w obszary chronione,
2) zapewnienie ciągłego działania instalacji telefonicznej i łączności bezprzewodowej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej;
3) współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik łączności na potrzeby rozwoju ratownictwa i innych zadań z zakresu ochrony ludności;
4) analizowanie stanu zabezpieczenia w środki łączności jednostek organizacyjnych straży pożarnych na obszarze działania komendy powiatowej;
5) koordynowanie prac z zakresu organizacji, funkcjonowania i nadzoru łączności jednostek krs-g na obszarze działania komendy powiatowej;
6) planowanie i wdrażanie w jednostkach ksr-g na obszarze działania komendy powiatowej nowoczesnych technik łączności;
7) sporządzanie informacji i analiz z zakresu organizacji łączności.
W zakresie spraw informatyki:
1) analizowanie i planowanie potrzeb sprzętowych oraz wdrażanie i nadzorowanie sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej;
2) zapewnienie niezawodnego działania sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej;
3) nadzór oraz analizowanie i wdrażanie komputerowych systemów wspomagania dysponowania i kierowania działaniami ratowniczymi oraz innych systemów wykorzystywanych w działalności komendy powiatowej;
4) współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik informatycznych;
5) planowanie i wdrażanie w jednostkach ksr-g nowoczesnych technik informatycznych;
6) sporządzanie informacji i analiz z zakresu informatyki;
7) wdrażanie zunifikowanych systemów teleinformatycznych;
8) systematyczne archiwizowanie danych elektronicznych przechowywanych w urządzeniach otoczenia sieciowego sieci informatycznej komendy powiatowej;
9) realizacja zadań administratora sieci i środowisk programowych;
10) administrowanie i nadzór nad elektronicznym przetwarzaniem informacji niejawnych;
11) utrzymanie w sprawności istniejących w komendzie powiatowej systemów teleinformatycznych;
12) nadzór nad stroną internetową komendy powiatowej, kontami pocztowymi i pocztą elektroniczną.
W zakresie spraw szkoleniowych:
1) planowanie i organizowanie szkoleń na potrzeby komendy powiatowej i ksr-g na obszarze powiatu;
2) organizowanie szkolenia i doskonalenia specjalistycznego (w tym także medycznego) członków ochotniczych straży pożarnych w zakresie ratownictwa;
3) inicjowanie przedsięwzięć w zakresie kultury fizycznej i sportu z udziałem podmiotów ksr-g na obszarze powiatu;
4) organizowanie obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego wymaganych stosownymi przepisami, prowadzenie okresowej oceny sprawności fizycznej strażaków oraz prowadzenie spraw z zakresu szkolenia i doskonalenia zawodowego strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej.
Realizowanie zadań pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych:
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
- zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
- opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji kierownika jednostki organizacyjnej, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego realizacji;
- prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
- prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
- prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
- prowadzenie ewidencji materiałów i nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych.
- Pierwsza publikacja:
- 24.11.2020 16:00 Piotr Sobek
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Piotr Sobek
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 25.0 | 12.06.2023 11:37 Edward Machate |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 24.0 | 14.02.2023 11:31 Edward Machate |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 23.0 | 23.11.2022 10:12 Edward Machate |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 22.0 | 05.10.2022 09:33 Edward Machate |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 21.0 | 15.06.2022 12:52 Edward Machate |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 20.0 | 19.01.2022 11:21 Piotr Sobek |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 19.0 | 24.11.2021 13:41 Piotr Sobek |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 18.0 | 24.11.2021 12:56 Piotr Sobek |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 17.0 | 11.05.2021 13:00 Piotr Sobek |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 16.0 | 11.05.2021 11:33 Piotr Sobek |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 15.0 | 11.05.2021 11:28 Piotr Sobek |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 14.0 | 11.05.2021 11:26 Piotr Sobek |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 13.0 | 11.05.2021 11:26 Piotr Sobek |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 12.0 | 11.05.2021 11:25 Piotr Sobek |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 11.0 | 11.05.2021 11:15 Piotr Sobek |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 10.0 | 05.03.2021 09:32 Piotr Sobek |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 9.0 | 26.11.2020 10:12 Piotr Sobek |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 8.0 | 24.11.2020 20:08 Piotr Sobek |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 7.0 | 24.11.2020 20:08 Piotr Sobek |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 6.0 | 24.11.2020 20:07 Piotr Sobek |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 5.0 | 24.11.2020 18:27 Piotr Sobek |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 4.0 | 24.11.2020 18:25 Piotr Sobek |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 3.0 | 24.11.2020 18:22 Piotr Sobek |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 2.0 | 24.11.2020 18:11 Piotr Sobek |
Wydział operacyjno-szkoleniowy | 1.0 | 24.11.2020 16:00 Piotr Sobek |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP