W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zasady przeprowadzania naboru do służby w PSP

Zgodnie z art. 28 ust. 1-13 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991r. o Państwowej Straży Pożarnej (t.j. Dz. U. z 2016r., poz. 603 ze zm.):

 

1. Służbę w Państwowej Straży Pożarnej może pełnić obywatel polski, niekarany za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe, korzystający z pełni praw publicznych, posiadający co najmniej średnie wykształcenie oraz zdolność fizyczną i psychiczną do pełnienia tej służby.

 

2. Nabór do służby w Państwowej Straży Pożarnej jest otwarty i konkurencyjny.

 

3. Nabór do służby w Państwowej Straży Pożarnej rozpoczyna się z chwilą publikacji ogłoszenia o planowanym postępowaniu kwalifikacyjnym.

 

4. Przyjęcie kandydata do służby w Państwowej Straży Pożarnej poprzedza postępowanie kwalifikacyjne, które zarządza i prowadzi kierownik jednostki organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej. Postępowanie kwalifikacyjne ma na celu ustalenie, czy kandydat spełnia warunki przyjęcia do służby w Państwowej Straży Pożarnej, oraz określenie jego kwalifikacji, kompetencji, predyspozycji i przydatności do pełnienia tej służby.

 

5. Ustala się następującą kolejność etapów postępowania kwalifikacyjnego:

1) ocena dokumentów,

2) test sprawności fizycznej;

3) sprawdzian braku lęku wysokości (akrofobia), w przypadku umieszczenia w ogłoszeniu;

4) sprawdzian z pływania, w przypadku umieszczenia w ogłoszeniu;

5) test wiedzy, w przypadku umieszczenia w ogłoszeniu;

6) test kompetencyjny, w przypadku umieszczenia w ogłoszeniu;

7) ocena dokumentów,

8) rozmowa kwalifikacyjna;

9) ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej do pełnienia służby w Państwowej Straży Pożarnej.

 

6. Postępowanie kwalifikacyjne wobec kandydata kończy się z chwilą uzyskania przez kandydata negatywnego wyniku z któregokolwiek z etapów postępowania kwalifikacyjnego lub nieprzystąpienia przez kandydata do któregokolwiek z etapów postępowania kwalifikacyjnego, wymienionych w ogłoszeniu o postępowaniu kwalifikacyjnym.

 

7. Po zakończeniu etapów postępowania kwalifikacyjnego, komisja sporządza arkusz zbiorczej oceny kandydatów i przedkłada go wraz z arkuszami indywidualnych ocen kandydata przełożonemu właściwemu w sprawie postępowania. Niezbędne elementy arkusza zbiorczej oceny kandydatów stanowią:

1) numery identyfikacyjne kandydatów i sumy zdobytych przez nich punktów;

2) załączone arkusze indywidualnej oceny kandydata;

3) wskazanie członków komisji i ich podpisy.

 

8. Postępowanie kwalifikacyjne kończy się zatwierdzeniem przez kierownika jednostki organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej listy kandydatów do przyjęcia do służby w Państwowej Straży Pożarnej.

 

9. Informację o wyniku zakończonego postępowania kwalifikacyjnego kierownik jednostki organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej zamieszcza niezwłocznie na stronie internetowej i w Biuletynie Informacji Publicznej jednostki organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej oraz na tablicy ogłoszeniowej w jej siedzibie.

10. Kandydata, który uzyskał najwyższą liczbę punktów, z uwzględnieniem liczby stanowisk, na które jest prowadzony nabór do służby w Państwowej Straży Pożarnej, kieruje się do komisji lekarskiej podległej ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych w celu orzeczenia zdolności fizycznej i psychicznej do pełnienia służby w Państwowej Straży Pożarnej.

 

11. Po zakończeniu etapu, o którym mowa w ust. 5 pkt 4, komisja przedkłada kierownikowi jednostki organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej listę kandydatów do przyjęcia do służby w Państwowej Straży Pożarnej.

 

12. Postępowanie kwalifikacyjne kończy się zatwierdzeniem przez kierownika jednostki organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej listy kandydatów do przyjęcia do służby             w Państwowej Straży Pożarnej.

 

13. Informację o wyniku zakończonego postępowania kwalifikacyjnego kierownik jednostki organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej zamieszcza niezwłocznie na stronie internetowej   i w Biuletynie Informacji Publicznej jednostki organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej oraz na tablicy ogłoszeniowej w jej siedzibie.

 

Szczegółowe zasady postępowania kwalifikacyjnego w stosunku do kandydatów ubiegających się o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej określone zostały w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 marca 2018r. w sprawie postępowania kwalifikacyjnego o przyjęcie do służby w PSP (Dz.U. 2018, poz. 672).

 

Informację o planowanym postępowaniu kwalifikacyjnym zamieszcza się w formie ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej Komendy Powiatowej PSP w Gostyninie oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Komendy w Gostyninie ul. Przemysłowa 1, a także we właściwym miejscowo powiatowym urzędzie pracy. Ogłoszenie o planowanym postępowaniu kwalifikacyjnym zamieszczane będzie w przypadku wolnych stanowisk w Komendzie Powiatowej PSP w Gostyninie.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
28.11.2020 19:26 bryg. Andrzej Ledzion
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Samodzielne stanowisko pracy ds. organizacji i archiwizacji
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Zasady przeprowadzania naboru do służby w PSP 1.0 28.11.2020 19:26 bryg. Andrzej Ledzion

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}