Zadania Komendy Powiatowej PSP w Kępnie
- Planowanie i realizacja budżetu komendy powiatowej.
- Podejmowanie działań związanych z wdrażaniem postępu w dziedzinie ochrony przeciwpożarowej i ratownictwa.
- Sporządzanie programu działania oraz planu pracy komendy powiatowej, analiz, prognoz, ocen, informacji i sprawozdań z zakresu realizowanych zadań.
- Współdziałanie z ogniwami Związku Ochotniczych Straży Pożarnych Rzeczypospolitej Polskiej, stowarzyszeniami, związkami zawodowymi działającymi w komendzie powiatowej oraz innymi organami i jednostkami organizacyjnymi.
- Współdziałanie z komorkami organizacyjnymi Starostwa orazz innymi słuzbami, inspekcjami i strazami.a także z podmiotami ksrg.
- Współdziałanie zorganami jednostek samorządu terytorialnego.
- Wspołpraca z oficerami prasowymi komendy.
- Załatwianie skarg i wnioskow oraz odwołań wnoszonych przez obywateli, instytucje i organy władzy;
- Realizowaniezaleceń pokontrolnych.
- Realizowanie zadań z zakresu spraw obronnych, pzestrzegania zasad ochrony tajemnicy prawem chronionej.
- Realizowanie zadań w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Opracowywanie materiałow do udostępniania jako informacja publiczna.
- Wykonywanie zadań wynikających z aktow normatywnych oraz prowadzenie podręcznych rejestrów tematycznych aktow prawnych z obowiązującego zakresu działania komorki organizacyjnej.
- Przestrzeganie ustalonych procedur obiegu dokumentów (instrukcji kancelaryjnej) i realizowanie prac archiwalnych w zakresie przekazywania wytworzonych akt archiwalnych i dokumentów do archiwum i ich brakowania.
- Współudział w organizacji i realizacji szkoleń oraz doskonalenia zawodowego.
- Realizacja przedsięwzięć dotyczących organizacji ksrg na obszerze powiatu.