Samodzielne Stanowisko Pracy d/s Kwatermistrzowsko – Technicznych
W Samodzielnym Stanowisku Pracy d/s Kwatermistrzowsko – Technicznych służbę pełni:
Starszy Inspektor
mł. asp. mgr Dawid FLORCZYK
Telefon: 34 313 15 41 wew. 138
e-mail: pspmyszkow@katowice.kwpsp.gov.pl
Do zadań Samodzielnego Stanowiska Pracy d/s Kwatermistrzowsko – Technicznych należy:
W zakresie zadań kwatermistrzowskich:
1) administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy, planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie, a także prowadzenie dokumentacji budynków komendy wynikających z przepisów (prowadzenie książek obiektów budowlanych);
2) monitorowanie potrzeb i opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego;
3) prowadzenie obsługi mieszkaniowej i mundurowej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów komendy;
4) dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania komendy ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
5) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem strażakom ekwiwalentu za remont i brak lokalu oraz pomocą na budownictwo mieszkaniowe;
6) prowadzenie spraw socjalnych i bytowych pracowników dotyczących prawa do przejazdu na koszt jednostki organizacyjnej PSP, dopłaty do wypoczynku, wraz ze zwrotem kosztów przejazdu oraz z zakresu korzystania ze zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
7) zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty KSRG i inne JOP na terenie działania komendy oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych;
8) prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy;
9) prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej majątku;
10) gospodarowanie składnikami majątku, w tym udział w przedsięwzięciach związanych z likwidowaniem zbędnych i zużytych składników majątku, utylizacja sprzedaż, oddanie w najem lub dzierżawę, nieodpłatne przekazanie oraz darowizna;
11) sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy;
12) realizacja zadań związanych z postępowaniami odszkodowawczymi;
13) systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalanie z komórką realizującą sprawy operacyjne priorytetów w tym zakresie;
14) realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;
15) ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej, zapewnienie jego właściwej konserwacji;
16) weryfikacja pod względem merytorycznym finansowych dokumentów zakupu;
17) prowadzenie obsługi socjalnej pracowników cywilnych komendy z zakresu korzystania ze świadczeń funduszu socjalnego (ZFŚS).
18) współdziałanie przy planowaniu systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na terenie działania komendy.
W zakresie zadań technicznych:
1) inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjnej sprzętu transportowego;
2) monitorowanie potrzeb, organizowanie przeglądów, zlecanie napraw i nadzór nad naprawami i konserwacją sprzętu transportowego;
3) prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych sprzętu transportowego;
4) organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji sprzętu transportowego;
5) bieżąca realizacja zapotrzebowania w środki i części zamienne, oleje, smary i inne materiały eksploatacyjne;
6) prowadzenie rozliczeń eksploatacji sprzętu transportowego;
7) prowadzenie kontroli nad: eksploatacją sprzętu transportowego, terminowością badań technicznych sprzętu znajdującego się na wyposażeniu jednostki;
8) weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów służbowych;
9) zlecanie okresowych badań sprzętu specjalistycznego;
10) prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;
11) kontrolowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy dokumentacji eksploatacyjnej sprzętu transportowego, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;
12) wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo pozyskiwanych samochodów i sprzętu silnikowego;
13) nadzór nad funkcjonowaniem zaplecza technicznego (ewidencja i legalizacja sprzętu)
14) w tym funkcjonowania warsztatu obsługi sprzętu ochrony układu oddechowego, itp.
- Pierwsza publikacja:
- 08.12.2020 10:01 kpt. Michał SŁOTA
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- mł. ogn. Paweł Skuła
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Samodzielne Stanowisko Pracy d/s Kwatermistrzowsko – Technicznych | 2.0 | 31.07.2023 13:43 kpt. Norbert WIKTOR |
Samodzielne Stanowisko Pracy d/s Kwatermistrzowsko – Technicznych | 1.0 | 08.12.2020 10:01 kpt. Michał SŁOTA |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP