W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Finansów

W Sekcji Finansów służbę pełnią:

Głowny księgowy
kpt. mgr Sylwia ŚLĘZAK

Telefon: 34 313 15 41 wew. 140

e-mail: pspmyszkow@katowice.kwpsp.gov.pl

 

Młodszy Technik
sekc. mgr Klaudia Brodzińska

Telefon: 34 313 15 41 wew. 141

e-mail: pspmyszkow@katowice.kwpsp.gov.pl

 

Do zadań Sekcji Finansów należy:

1)    sprawowanie kontroli nad gospodarką finansową;
2)    prowadzenie rachunkowości komendy;
3)    prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:

  • wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy;
  • zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę;
  • przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
  • zapewnieniu terminowego ściągania należności;
  • dokonywanie kontroli dokumentów stanowiących podstawę wydatkowania środków finansowych;
  • wydatkowanie środków w wysokości i terminach wynikających z zaciągniętych zobowiązań;

4)    realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy zgodnie z planem finansowym;
5)    prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
6)    prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
7)    opracowywanie i bieżąca aktualizacja uregulowań wewnętrznych komendy dotyczących prowadzenia zagadnień finansowych;
8)    opracowywanie budżetu komendy w zakresie wydatków i dochodów;
9)    sporządzanie rocznych i okresowych planów finansowych;
10)    przygotowanie wniosków do starosty/prezydenta miasta w sprawie przesunięć środków między paragrafami wydatków;
11)    sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;
12)    naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;
13)    realizowanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wynikających z funkcji płatnika, sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;
14)    sprawowanie ogólnego nadzoru nad całokształtem prac inwentaryzacyjnych;
15)    udział w procesie rozliczania dotacji przekazywanej przez MSWiA dla jednostek OSP oraz dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej i włączonych do KSRG;
16)    opiniowanie rejestrów ryzyka w zakresie finansów w Komendzie z obszaru kontroli zarządczej;
17)    organizowanie przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentacji finansowej;
18)    kontrolowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne;

 

W zakresie zadań organizacyjnych: 

1)   koordynowanie zadaniami dotyczącymi obiegu dokumentów w komendzie oraz 
      ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie;
2)   realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków         
      dla komendy;

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.12.2020 10:02 kpt. Michał SŁOTA
Wytwarzający/ Odpowiadający:
mł. ogn. Paweł Skuła
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Finansów 3.0 31.07.2023 13:44 kpt. Norbert WIKTOR
Sekcja Finansów 2.0 19.07.2021 14:03 kpt. Norbert WIKTOR
Sekcja Finansów 1.0 08.12.2020 10:02 kpt. Michał SŁOTA

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}