Sekcja Finansów
W Sekcji Finansów służbę pełnią:
Głowny księgowy
kpt. mgr Sylwia ŚLĘZAK
Telefon: 34 313 15 41 wew. 140
e-mail: pspmyszkow@katowice.kwpsp.gov.pl
Młodszy Technik
sekc. mgr Klaudia Brodzińska
Telefon: 34 313 15 41 wew. 141
e-mail: pspmyszkow@katowice.kwpsp.gov.pl
Do zadań Sekcji Finansów należy:
1) sprawowanie kontroli nad gospodarką finansową;
2) prowadzenie rachunkowości komendy;
3) prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
- wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy;
- zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę;
- przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
- zapewnieniu terminowego ściągania należności;
- dokonywanie kontroli dokumentów stanowiących podstawę wydatkowania środków finansowych;
- wydatkowanie środków w wysokości i terminach wynikających z zaciągniętych zobowiązań;
4) realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy zgodnie z planem finansowym;
5) prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
6) prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
7) opracowywanie i bieżąca aktualizacja uregulowań wewnętrznych komendy dotyczących prowadzenia zagadnień finansowych;
8) opracowywanie budżetu komendy w zakresie wydatków i dochodów;
9) sporządzanie rocznych i okresowych planów finansowych;
10) przygotowanie wniosków do starosty/prezydenta miasta w sprawie przesunięć środków między paragrafami wydatków;
11) sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;
12) naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;
13) realizowanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wynikających z funkcji płatnika, sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;
14) sprawowanie ogólnego nadzoru nad całokształtem prac inwentaryzacyjnych;
15) udział w procesie rozliczania dotacji przekazywanej przez MSWiA dla jednostek OSP oraz dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej i włączonych do KSRG;
16) opiniowanie rejestrów ryzyka w zakresie finansów w Komendzie z obszaru kontroli zarządczej;
17) organizowanie przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentacji finansowej;
18) kontrolowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne;
W zakresie zadań organizacyjnych:
1) koordynowanie zadaniami dotyczącymi obiegu dokumentów w komendzie oraz
ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie;
2) realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków
dla komendy;
- Pierwsza publikacja:
- 08.12.2020 10:02 kpt. Michał SŁOTA
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- mł. ogn. Paweł Skuła
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Sekcja Finansów | 3.0 | 31.07.2023 13:44 kpt. Norbert WIKTOR |
Sekcja Finansów | 2.0 | 19.07.2021 14:03 kpt. Norbert WIKTOR |
Sekcja Finansów | 1.0 | 08.12.2020 10:02 kpt. Michał SŁOTA |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP