Sekcja Finansów
tel. +48 47 851 85 70
Starszy Technik - Ewa Michalewicz
tel. +48 47 851 85 71
Do zadań sekcji finansów należy w szczególności:
W zakresie zadań finansowych:
- Sprawowanie kontroli nad gospodarką finansową;
- Prowadzenie rachunkowości komendy;
- Prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
- wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy;
- zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendę;
- przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
- zapewnieniu terminowego ściągania należności;
- dokonywanie kontroli dokumentów stanowiących podstawę wydatkowania środków finansowych;
- wydatkowanie środków w wysokości i terminach wynikających z zaciągniętych zobowiązań;
- Realizowanie zadań związanych z wykorzystaniem środków przydzielonych z budżetu, środków pozabudżetowych i innych będących w dyspozycji komendy zgodnie z planem finansowym;
- Prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
- Prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
- Opracowywanie i bieżąca aktualizacja uregulowań wewnętrznych komendy dotyczących prowadzenia zagadnień finansowych;
- Opracowywanie budżetu komendy w zakresie wydatków i dochodów;
- Sporządzanie rocznych i okresowych planów finansowych;
- Przygotowanie wniosków do starosty/prezydenta miasta w sprawie przesunięć środków między paragrafami wydatków;
- Sporządzanie sprawozdań budżetowych oraz sprawozdań finansowych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie;
- Naliczanie i rozliczanie uposażeń, wynagrodzeń oraz pozostałych należności pracowników oraz prowadzenie dokumentacji płacowej;
- Realizowanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym oraz z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych wynikających z funkcji płatnika, sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej i zgłoszeniowej wymaganej przepisami o systemie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych;
- Sprawowanie ogólnego nadzoru nad całokształtem prac inwentaryzacyjnych;
- Udział w procesie rozliczania dotacji przekazywanej przez MSWiA dla jednostek OSP oraz dotacji celowej z budżetu państwa przeznaczonej na zapewnienie gotowości bojowej jednostek ochrony przeciwpożarowej i włączonych do KSRG;
- Opiniowanie rejestrów ryzyka w zakresie finansów w Komendzie z obszaru kontroli zarządczej;
- Organizowanie przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentacji finansowej;
- Kontrolowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 08.12.2020 09:37 kpt. Mateusz Wyrba
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Mateusz Wyrba
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Sekcja Finansów | 5.0 | 28.02.2024 09:22 kpt. Marek Wranik |
Sekcja Finansów | 4.0 | 06.10.2022 15:00 mł. kpt. Marek Wranik |
Sekcja Finansów | 3.0 | 12.02.2021 09:58 mł. kpt. Marek Wranik |
Sekcja Finansów | 2.0 | 09.12.2020 16:07 mł. kpt. Marek Wranik |
Sekcja Finansów | 1.0 | 08.12.2020 09:37 kpt. Mateusz Wyrba |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP