Sekcja Organizacyjno - Kadrowa
Młodszy technik - st. sekc. mgr Agnieszka Sokołowska
tel. +48 47 851 85 50
Specjalista - mgr Adriana Grzesik
Sekretariat tel. +48 47 851 85 20
Do zadań sekcji organizacyjno-kadrowej należy w szczególności:
W zakresie zadań kadrowych:
- Realizowanie założeń polityki kadrowo - płacowej komendanta i kontrolowanie gospodarowania kadrami;
- Prowadzenie spraw osobowych pracowników oraz emerytów i rencistów komendy;
- Przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie, w tym dowódców JRG;
- Sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno - rentowej pracowników komendy;
- Realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej pracowników komendy;
- Analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji pracowników oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
- Prowadzenie dokumentacji związanej z dodatkowym zatrudnieniem pracowników;
- Weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych;
- Ewidencjonowanie czasu służby i pracy systemu codziennego oraz nieobecności i innych zwolnień, a także prowadzenie niezbędnej w tym zakresie dokumentacji oraz realizowanie sprawozdawczości;
- Kontrolowanie przestrzegania prawa pracy i przepisów określających zasady pełnienia służby, pełnienie nadzoru w tym zakresie.
W zakresie zadań organizacyjnych:
- Realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy;
- Organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta;
- Udział w opracowywaniu zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji, i wytycznych komendanta, ewidencjonowanie i prowadzenie ich zbiorczych rejestrów oraz prowadzenie rejestru upoważnień;
- Udział w opracowywaniu regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie;
- Prowadzenie spraw z zakresu obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie;
- Organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
- Przygotowywanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy;
- Opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrzorganizacyjnych komendy oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
- Organizowanie systemu i koordynacja kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy i JRG;
- Realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy;
- Prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta;
- Koordynowanie zadaniami dotyczącymi obiegu dokumentów w komendzie oraz ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie;
- Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji z zakresu kontroli zarządczej w komendzie.
W zakresie zadań archiwizacyjnych:
- Organizowanie procesu gromadzenia zasobu archiwalnego;
- Prowadzenie archiwum komendy i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj.: przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania i brakowania dokumentów;
- Współdziałanie z komórkami organizacyjnymi w zakresie przyjmowania akt do archiwum oraz ich brakowania;
- Udostępnianie akt oraz udzielanie informacji na podstawie posiadanych akt.
W zakresie zadań Bezpieczeństwa i Higieny Pracy:
- Prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
- Sporządzanie i przedstawianie komendantowi, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy;
- Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
- Przedstawianie komendantowi wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
- Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywania wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;
- Współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników;
- Uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz innych zakładowych komisji zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobiegania chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy;
- Bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń;
- Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą;
- Doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny prac.
W zakresie zadań Inspektora Ochrony Danych Osobowych (ABI/IODO):
- Koordynowanie działań związanych z przygotowaniem, wdrażaniem, aktualizacją oraz stosowaniem polityki bezpieczeństwa i instrukcji zarządzania systemem informatycznym w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy służące do przetwarzania danych osobowych;
- Prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych w komendzie;
- Prowadzenie wykazu zbiorów danych osobowych przetwarzanych w komendzie;
- Sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz opracowanie w tym zakresie sprawozdania dla administratora danych;
- Prowadzenie analizy zagrożeń dla bezpieczeństwa danych osobowych i wdrażaniem na podstawie jej wyników zmian w polityce bezpieczeństwa;
- Zapewnienie przeszkolenia osobom upoważnionym z zakresu ochrony danych osobowych;
- Nadzorowanie przestrzegania zasad ochrony danych osobowych w komendzie poprzez stosowanie odpowiednich do zagrożeń i kategorii danych objętych ochroną, środków fizycznych, technicznych i organizacyjnych, a w tym: kontrolowanie pracowników i innych osób upoważnionych w zakresie wykonywania przez nich obowiązków związanych z ochroną danych osobowych przewidzianych w stosownych instrukcjach i wytycznych, kontrolowanie obiektów i pomieszczeń komendy pod względem przepisów dotyczących bezpieczeństwa danych osobowych, kontrolowanie sprzętu i oprogramowania stosowanego do przetwarzania danych osobowych pod względem zgodności z przepisami prawa;
- Opiniowanie wniosków do komendanta o wydanie dla osób przetwarzających dane osobowe stosownych upoważnień;
- Wnioskowanie do komendanta w innych sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w tym związanych z zabezpieczeniem obiektów komendy;
- Koordynowanie procesu reagowania na incydenty w zakresie bezpieczeństwa informacji oraz prowadzenie postępowania wyjaśniającego w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych.
Informacje o publikacji dokumentu
- Pierwsza publikacja:
- 08.12.2020 09:37 kpt. Mateusz Wyrba
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Mateusz Wyrba
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Sekcja Organizacyjno - Kadrowa | 8.0 | 15.11.2024 12:23 kpt. Marek Wranik |
Sekcja Organizacyjno - Kadrowa | 7.0 | 05.11.2024 14:39 kpt. Marek Wranik |
Sekcja Organizacyjno - Kadrowa | 6.0 | 01.02.2023 14:39 mł. kpt. Marek Wranik |
Sekcja Organizacyjno - Kadrowa | 5.0 | 06.10.2022 14:59 mł. kpt. Marek Wranik |
Sekcja Organizacyjno - Kadrowa | 4.0 | 14.06.2022 12:26 mł. kpt. Marek Wranik |
Sekcja Organizacyjno - Kadrowa | 3.0 | 12.02.2021 09:58 mł. kpt. Marek Wranik |
Sekcja Organizacyjno - Kadrowa | 2.0 | 09.12.2020 16:07 mł. kpt. Marek Wranik |
Sekcja Organizacyjno - Kadrowa | 1.0 | 08.12.2020 09:37 kpt. Mateusz Wyrba |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP