W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Organizacyjno - Kadrowa

Młodszy technik - st. sekc. mgr Agnieszka Sokołowska

Specjalista - mgr Adriana Grzesik
Sekretariat tel. +48 47 851 85 20
 

Do zadań sekcji organizacyjno-kadrowej należy w szczególności:

 

W zakresie zadań kadrowych:

  1. Realizowanie założeń polityki kadrowo - płacowej komendanta i kontrolowanie gospodarowania kadrami;
  2. Prowadzenie spraw osobowych pracowników oraz emerytów i rencistów komendy;
  3. Przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie, w tym dowódców JRG;
  4. Sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno - rentowej pracowników komendy;
  5. Realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej pracowników komendy;
  6. Analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji pracowników oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
  7. Prowadzenie dokumentacji związanej z dodatkowym zatrudnieniem pracowników;
  8. Weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów uprzywilejowanych;
  9. Ewidencjonowanie czasu służby i pracy systemu codziennego oraz nieobecności i innych zwolnień, a także prowadzenie niezbędnej w tym zakresie dokumentacji oraz realizowanie sprawozdawczości;
  10. Kontrolowanie przestrzegania prawa pracy i przepisów określających zasady pełnienia służby, pełnienie nadzoru w tym zakresie.

 

W zakresie zadań organizacyjnych:

  1. Realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy;
  2. Organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta;
  3. Udział w opracowywaniu zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji, i wytycznych komendanta, ewidencjonowanie i prowadzenie ich zbiorczych rejestrów oraz prowadzenie rejestru upoważnień;
  4. Udział w opracowywaniu regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie;
  5. Prowadzenie spraw z zakresu obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie;
  6. Organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami  i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
  7. Przygotowywanie zbiorczych analiz oraz wniosków  z zakresu działania komendy;
  8. Opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrzorganizacyjnych komendy oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
  9. Organizowanie  systemu i koordynacja kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy i JRG;
  10. Realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy;
  11. Prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta;
  12. Koordynowanie zadaniami dotyczącymi obiegu dokumentów w komendzie oraz ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie;
  13. Prowadzenie i przechowywanie dokumentacji z zakresu kontroli zarządczej w komendzie.

 

W zakresie zadań archiwizacyjnych:

  1. Organizowanie procesu gromadzenia zasobu archiwalnego;
  2. Prowadzenie archiwum komendy i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj.: przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania i brakowania dokumentów;
  3. Współdziałanie z komórkami organizacyjnymi w zakresie przyjmowania akt do archiwum oraz ich brakowania;
  4. Udostępnianie akt oraz udzielanie informacji na podstawie posiadanych akt.

 

W zakresie zadań Bezpieczeństwa i Higieny Pracy:

  1. Prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
  2. Sporządzanie i przedstawianie komendantowi, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie  zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę  warunków pracy;
  3. Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów  dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
  4. Przedstawianie komendantowi wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia  w środowisku pracy;
  5. Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywania wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków;
  6. Współpraca z właściwymi  komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych  pracowników;
  7. Uczestniczenie w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, a także w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz innych zakładowych komisji zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobiegania chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy;
  8. Bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń;
  9. Udział w  dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się  z wykonywaną pracą;
  10. Doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny prac.

 

W zakresie zadań Inspektora Ochrony Danych Osobowych (ABI/IODO):

  1. Koordynowanie działań związanych z przygotowaniem, wdrażaniem, aktualizacją oraz stosowaniem polityki bezpieczeństwa i instrukcji zarządzania systemem informatycznym w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych, jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy służące do przetwarzania danych osobowych;
  2. Prowadzenie ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych w komendzie;
  3. Prowadzenie wykazu zbiorów danych osobowych przetwarzanych w komendzie;
  4. Sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz opracowanie w tym zakresie sprawozdania dla administratora danych;
  5. Prowadzenie analizy zagrożeń dla bezpieczeństwa danych osobowych i wdrażaniem na podstawie jej wyników zmian w polityce bezpieczeństwa;
  6. Zapewnienie przeszkolenia osobom upoważnionym z zakresu ochrony danych osobowych;
  7. Nadzorowanie przestrzegania zasad ochrony danych osobowych w komendzie poprzez stosowanie odpowiednich do zagrożeń i kategorii danych objętych ochroną, środków fizycznych, technicznych i organizacyjnych, a w tym: kontrolowanie pracowników i innych osób upoważnionych w zakresie wykonywania przez nich obowiązków związanych z ochroną danych osobowych przewidzianych w stosownych instrukcjach i wytycznych, kontrolowanie obiektów i pomieszczeń komendy pod względem przepisów dotyczących bezpieczeństwa danych osobowych, kontrolowanie sprzętu i oprogramowania stosowanego do przetwarzania danych osobowych pod względem zgodności z przepisami prawa;
  8. Opiniowanie wniosków do komendanta o wydanie dla osób przetwarzających dane osobowe stosownych upoważnień;
  9. Wnioskowanie do komendanta w innych sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w tym związanych z zabezpieczeniem obiektów komendy;
  10. Koordynowanie procesu reagowania na incydenty w zakresie bezpieczeństwa informacji oraz prowadzenie postępowania wyjaśniającego w przypadku naruszenia ochrony danych osobowych.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.12.2020 09:37 kpt. Mateusz Wyrba
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Mateusz Wyrba
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Organizacyjno - Kadrowa 8.0 15.11.2024 12:23 kpt. Marek Wranik
Sekcja Organizacyjno - Kadrowa 7.0 05.11.2024 14:39 kpt. Marek Wranik
Sekcja Organizacyjno - Kadrowa 6.0 01.02.2023 14:39 mł. kpt. Marek Wranik
Sekcja Organizacyjno - Kadrowa 5.0 06.10.2022 14:59 mł. kpt. Marek Wranik
Sekcja Organizacyjno - Kadrowa 4.0 14.06.2022 12:26 mł. kpt. Marek Wranik
Sekcja Organizacyjno - Kadrowa 3.0 12.02.2021 09:58 mł. kpt. Marek Wranik
Sekcja Organizacyjno - Kadrowa 2.0 09.12.2020 16:07 mł. kpt. Marek Wranik
Sekcja Organizacyjno - Kadrowa 1.0 08.12.2020 09:37 kpt. Mateusz Wyrba

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}