W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna

Starszy Inspektor Sztabowy - st. asp. Irena Zawada
tel. +48 47 851 85 60
 
Specjalista - Stefan Kaptur
 
Specjalista - Agata Wranik
 

Do zadań sekcji kwatermistrzowsko-technicznej należy w szczególności:

 

W zakresie zadań kwatermistrzowskich:

  1. Administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy, planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie, a także prowadzenie dokumentacji budynków komendy wynikających z przepisów (prowadzenie książek obiektów budowlanych);
  2. Monitorowanie potrzeb i opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym wyposażenia strażaków w odzież ochronną, specjalną, bądź wyposażenia osobistego;
  3. Prowadzenie obsługi mieszkaniowej i mundurowej strażaków, pracowników cywilnych  i emerytów komendy;
  4. Dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania komendy ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
  5. Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem strażakom ekwiwalentu za remont i brak lokalu oraz pomocą na budownictwo mieszkaniowe;
  6. Prowadzenie spraw socjalnych i bytowych pracowników dotyczących prawa do przejazdu na koszt jednostki organizacyjnej PSP, dopłaty do wypoczynku, wraz ze zwrotem kosztów przejazdu oraz z zakresu korzystania ze zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
  7. Zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty KSRG i inne JOP na terenie działania komendy oraz ich przygotowanie do działań   w ramach odwodów operacyjnych;
  8. Prowadzenie spraw  z zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy;
  9. Prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej majątku;
  10. Gospodarowanie składnikami majątku, w tym udział w przedsięwzięciach związanych z likwidowaniem zbędnych i zużytych składników majątku, utylizacja sprzedaż, oddanie w najem lub dzierżawę, nieodpłatne przekazanie oraz darowizna;
  11. Sporządzanie planów zakupów i robót budowlano-instalacyjnych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy;
  12. Realizacja zadań związanych z postępowaniami odszkodowawczymi;
  13. Systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalanie z komórką realizującą sprawy operacyjne priorytetów w tym zakresie;
  14. Realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych  i celowych Unii Europejskiej i z innych źródeł;
  15. Ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej, zapewnienie jego właściwej konserwacji;
  16. Weryfikacja pod względem merytorycznym finansowych dokumentów zakupu;
  17. Prowadzenie obsługi socjalnej pracowników cywilnych komendy z zakresu korzystania ze świadczeń funduszu socjalnego (ZFŚS);
  18. Współdziałanie przy planowaniu systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na terenie działania komendy;
  19. Prowadzenie spraw związanych z rozdziałem kosztów operatorów monitoringu kosztami funkcjonowania Stacji Odbiorczej Alarmów Pożarowych w komendzie.

 

W zakresie zadań kancelarii niejawnej:

  1. Prowadzenie kancelarii materiałów niejawnych;
  2. Udostępnianie lub wydawanie dokumentów osobom do tego uprawnionym i egzekwowanie zwrotu dokumentów;
  3. Realizacja właściwego oznaczenia i rejestrowania dokumentów w kancelarii materiałów niejawnych oraz jednostce organizacyjnej;
  4. Prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami;
  5. Wykonywanie poleceń  pełnomocnika ochrony informacji niejawnych, który nadzoruje pracę kancelarii niejawnej.

 

W zakresie zadań technicznych:

  1. Inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjnej sprzętu transportowego;
  2. Monitorowanie potrzeb, organizowanie przeglądów, zlecanie napraw i nadzór nad naprawami i konserwacją sprzętu transportowego;
  3. Prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych sprzętu transportowego;
  4. Organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji sprzętu transportowego;
  5. Bieżąca realizacja zapotrzebowania w środki i części zamienne, oleje, smary i inne materiały eksploatacyjne;
  6. Prowadzenie rozliczeń eksploatacji sprzętu transportowego;
  7. Prowadzenie kontroli nad: eksploatacją sprzętu transportowego, terminowością badań technicznych sprzętu znajdującego się na wyposażeniu jednostki;
  8. Weryfikacja uprawnień do kierowania pojazdami i wydawanie zaświadczeń uprawniających do prowadzenia pojazdów służbowych;
  9. Zlecanie okresowych badań sprzętu specjalistycznego;
  10. Prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;
  11. Kontrolowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy dokumentacji eksploatacyjnej sprzętu transportowego, a w szczególności rozliczania zużycia paliw, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;
  12. Wypracowywanie wymogów parametrów technicznych dla nowo pozyskiwanych samochodów i sprzętu silnikowego;
  13. Nadzór nad funkcjonowaniem zaplecza technicznego (ewidencja i legalizacja sprzętu);
  14. W  tym funkcjonowania warsztatu obsługi sprzętu ochrony układu oddechowego, itp.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.12.2020 09:36 kpt. Mateusz Wyrba
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Mateusz Wyrba
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna 10.0 15.11.2024 12:22 kpt. Marek Wranik
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna 9.0 05.11.2024 14:40 kpt. Marek Wranik
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna 8.0 12.09.2024 08:42 kpt. Marek Wranik
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna 7.0 12.09.2024 08:42 kpt. Marek Wranik
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna 6.0 01.02.2024 11:52 kpt. Marek Wranik
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna 5.0 06.10.2022 14:58 mł. kpt. Marek Wranik
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna 4.0 11.05.2021 07:42 mł. kpt. Marek Wranik
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna 3.0 12.02.2021 09:57 mł. kpt. Marek Wranik
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna 2.0 09.12.2020 16:07 mł. kpt. Marek Wranik
Sekcja Kwatermistrzowsko - Techniczna 1.0 08.12.2020 09:36 kpt. Mateusz Wyrba

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}