System e-KRK pytania i odpowiedzi
Co oznaczają poszczególne statusy wniosków/zapytań w systemie e-KRK?:
- Zweryfikowany – Twój wniosek/zapytanie został zapisany na Twoim koncie użytkownika systemu e-KRK.
Dokument należy podpisać wybierając drugą ikonę od lewej strony w kolumnie "Akcje" - "Podpisz" (status wniosku/zapytania wówczas zmieni się na „podpisany”).- Podpisany – Twój wniosek/zapytanie został przez Ciebie poprawnie podpisany. Po podpisaniu dokumentu system przekieruje Cię na stronę ekrk.ms.gov.pl i zaproponuje opłacenie oraz wysłanie podpisanego dokumentu.
- Opłacony – Twój wniosek/zapytanie został opłacony, aby go wysłać celem udzielenia odpowiedzi należy nacisnąć ikonę „samolocika” w kolumnie „Akcje”
- Wysłany – Twój wniosek/zapytanie został wysłany do realizacji. Zajmujemy się nim, należy oczekiwać odpowiedzi w terminie 7 dni.
- Odpowiedź do pobrania- odpowiedź na Twój wniosek/zapytanie już jest przygotowana i możesz ją odebrać. Znajdziesz ją w zakładce „Odpowiedzi”.
- Formularz do pobrania – Oczekuje do pobrania formularz wielojęzyczny. Znajduje się on w zakładce „Odpowiedzi”.
- Wezwanie brakowe – otrzymałeś pismo z naszego Bura, w którym prosimy Cię o korektę Twojego wniosku/zapytania. Pismo jest do pobrania w zakładce „Odpowiedzi”.
Jak dokonać opłaty?
By dokonać opłaty należy wybrać ikonę "dolara", strona przekieruje Cię do podsumowania opłaty.
Jeśli jesteś zwolniony z konieczności wniesienie opłaty skieruj swój wniosek do opracowania w naszym Biurze wybierając ikonę "samolocika" w kolumnie „Akcje”. Pamiętaj, że fakt zwolnienia z opłaty musisz potwierdzić załączając w systemie e-KRK odpowiedni dokument (więcej na ten temat na naszej stronie internetowej w zakładce Warunki wydawania bezpłatnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego).
Otrzymałeś odpowiedź przez system e-KRK. Jak należy ją pobrać?
Po wybraniu opcji "Pobierz w formacie .zip" należy potwierdzić odebranie dokumentu poprzez jego podpisanie.
Po poprawnym podpisaniu należy ponownie nacisnąć na ikonę "Pobierz w formacie .zip" na urządzenie zostanie pobrany folder skompresowany .zip z odpowiedzią.
Otrzymałeś pismo z naszego Biura czyli wezwanie brakowe. Jak poprawić wniosek/zapytanie?
Wezwanie brakowe należy uzupełnić w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania pod rygorem pozostawienia wniosku/zapytania bez rozpoznania.
- Pobrać odpowiedź w formacie .zip by sprawdzić co należy poprawić w dokumencie.
- Wybrać ikonkę oznaczoną strzałką skierowaną w prawo i kliknąć lewym przyciskiem myszki komputerowej, wówczas pojawi się napis „popraw” i system wyświetli edytowalny formularz wniosku/zapytania.
- Dokonać korekty w danych.
- Podpisać poprawiony dokument.
- Wysłać wniosek – wówczas nastąpi przejście do listy wniosków i zapytań.
- Wybrać ostatnią ikonkę oznaczoną jako parasolka: „wyślij”.
W omawianym przypadku nie należy ponownie dokonywać opłaty lub ponownie dołączać dokument potwierdzający fakt zwolnienia z obowiązku wniesienia opłaty.