Kontakt z opiekunem projektu
Kiedy dowiaduję się, kto jest moim opiekunem?
Po podpisaniu umowy z beneficjentem, opiekun projektu wysyła wiadomość mailową (tzw. wiadomość powitalną) do osoby wskazanej do kontaktu w treści Umowy, z m.in. z danymi osoby do kontaktu po stronie NCBR (opiekuna projektu).
Jak wygląda procedura kontaktu z opiekunem?
W związku z panującą pandemią COVID-19 rekomendujemy kontakt mailowy, ponieważ pracujemy w trybie mieszanym (praca stacjonarna / praca zdalna).
Beneficjent ma możliwość zwrócenia się z prośbą o spotkanie w celu omówienia ważnych dla niego kwestii, które możemy odbyć online.
W czym pomaga opiekun?
Opiekun projektu przede wszystkim jest pierwszą osobą do kontaktu we wszelkich problemach / wątpliwościach. Jest osobą, do której należy skierować pytanie wtedy, gdy beneficjent nie znajdzie odpowiedzi na swoje pytania w dokumentacji konkursowej lub w umowie.
Rolą opiekuna projektu jest wsparcie beneficjenta w prawidłowym realizowaniu projektu i jego prawidłowym rozliczeniu zgodnie z warunkami umowy.
Do zadań opiekuna projektu należą m.in.:
- udzielanie odpowiedzi na pytania skierowane przez beneficjentów,
- weryfikacja składanych przez beneficjenta dokumentów, takich jak wnioski o płatność,
- obsługa oceny raportów okresowych oraz raportu końcowego,
- wspieranie beneficjenta w ustanowieniu ścieżki postępowania np. w sytuacji nieokreślonej warunkami umowy, tj. niemożliwej do przewidzenia na dzień podpisania umowy.
Co zgłaszać do opiekuna?
Do opiekuna projektu należy zgłaszać m.in:
- zmianę adresu korespondencyjnego,
- zmianę rachunku bankowego (na który wpływa dofinansowanie),
- zmiany organizacyjno-prawne u beneficjenta,
- zmiany merytoryczne w projekcie, które wymagają wyrażenia zgody NCBR lub podpisania aneksu. Wszelkie informacje, o zakresie wymaganych zmian w projekcie oraz sposobu ich zgłaszania do NCBR zawarte są w treści Umowy.
Co zrobić, gdy opiekun nie odpisuje / nie odpowiada?
Jeżeli nie możesz skontaktować się z opiekunem projektu, spróbuj skontaktować się z kierownikiem sekcji, którego dane również podane są w „wiadomości powitalnej” lub z sekretariatem Działu Finansowania Projektów (zgodną z opublikowaną na stronie NCBR listą kontaktów); sekretariat przekieruje udzieli informacji, do kogo przesłać mailową, lub przekieruje telefon do właściwej osoby.