W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Jak zgłaszać?

Numer alarmowy 112 wybieraj w sytuacjach alarmowych, w których niezbędna jest pomoc Policji, Państwowej Straży Pożarnej lub Państwowego Ratownictwa Medycznego i gdy wymagane są natychmiastowe działania tych służb.

zdjęcie z informacjami

Szybkość przyjęcia zgłoszenia zależy od bardzo wielu czynników, również od sposobu w jaki zgłaszamy konkretne zagrożenie, dlatego bardzo ważne jest, aby w pełni współpracować z operatorem numerów alarmowych w CPR i udzielać tylko istotnych dla niego informacji.

Miejsce zdarzenia:

  • zorientuj się gdzie jesteś i co stało się na miejscu zdarzenia,
  • ustal liczbę osób poszkodowanych oraz ich stan,
  • powiadom świadków zdarzenia, że wykonujesz połączenie na 112, aby nie dublowali Twojego zgłoszenia,
  • znajdź ciche miejsce do przeprowadzenia spokojnej rozmowy z operatorem numerów alarmowych.

Rozmowa z operatorem numerów alarmowych:

  • operator po odebraniu połączenia przedstawi się swoim numerem służbowym (nigdy nie podaje swoich danych osobowych) i zapyta, w czym może pomóc,
  • bardzo krótko opisz zdarzenie, które chcesz zgłosić - opis ten pozwoli na odróżnienie Twojego wezwania od przypadkowego połączenia niezwiązanego z zagrożeniem życia, zdrowia, środowiska lub mienia,
  • odpowiadaj na pytania operatora numerów alarmowych - kolejność zadawanych pytań nie jest przypadkowa, a ich treść jest niezbędna do pozyskania kluczowych informacji dla służb ratunkowych,
  • podaj dokładny adres lub sposób dotarcia na miejsce zdarzenia (województwo, powiat, gminę, miasto, a także nazwę ulicy, na której miało miejsce zdarzenie, numer najbliższego budynku) lub inne dane umożliwiające szybkie zlokalizowanie miejsca zdarzenia,
  • udziel dodatkowych informacji, o które poprosi Cię operator numerów alarmowych,
  • podaj swoje dane tak, aby służby mogły się z Tobą skontaktować w przypadku takiej konieczności,
  • nie rozłączaj się do czasu wyraźnego potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia,
  • po zakończonej rozmowie staraj się nie korzystać ze swojego telefonu, aby umożliwić służbom oddzwonienie do Ciebie w celu pozyskania dodatkowych informacji,
  • w przypadku zmiany sytuacji już po dokonaniu zgłoszenia, wykonaj ponowne połączenie na numer alarmowy 112,
  • w zgłoszeniach o charakterze medycznym, po uzyskaniu istotnych informacji, operator przełączy Cię do dyspozytora medycznego Państwowego Ratownictwa Medycznego, który dopyta o kwestie medyczne, i który pomoże udzielić niezbędnej pomocy poszkodowanym.

Korzystaj z numeru alarmowego 112 odpowiedzialnie!

Gdy dzwonisz w sprawach, które nie są alarmowe, w tym samym czasie ktoś inny może potrzebować pomocy.

Wideo

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
11.05.2019 14:41 Ilona Skwierzyńska
Pierwsza publikacja:
11.05.2019 14:41 Ilona Skwierzyńska
{"register":{"columns":[]}}