Koordynacja kontroli
Ustawa z dnia 15 lipca 2011 r. o kontroli w administracji rządowej uregulowała kompetencje Prezesa Rady Ministrów do koordynacji działalności kontrolnej organów administracji rządowej, poprzez skonkretyzowanie w art. 8 uprawnień Prezesa Rady Ministrów w tym obszarze. Ustawa wprowadziła możliwość:
- zlecenia kierownikowi jednostki kontrolującej przeprowadzenie kontroli wskazanych podmiotów lub obszarów działalności i żądania przedstawiania informacji o wynikach kontroli;
- delegowania kontrolera Kancelarii Prezesa Rady Ministrów do uczestniczenia w kontroli;
- określenia standardów kontroli w administracji rządowej, które udostępnia się w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Prezes Rady Ministrów, jako organ właściwy w sprawach koordynacji, może również zlecić przeprowadzenie kontroli wskazanego obszaru działalności administracji rządowej przez więcej niż jednego kierownika jednostki kontrolującej. W takim przypadku Prezes Rady Ministrów koordynuje kontrolę w szczególności przez:
- wydanie wskazówek metodycznych wiążących dla tej kontroli;
- opracowanie lub zlecenie opracowania programu kontroli;
- czuwanie nad przebiegiem kontroli;
- sporządzenie lub zlecenie sporządzenia informacji zbiorczych o wynikach kontroli.
Priorytety kontroli
Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o kontroli w administracji rządowej, Prezes Rady Ministrów jest organem właściwym w sprawach koordynowania kontroli. Na tej podstawie Prezes Rady Ministrów wyznacza priorytety do uwzględnienia w działalności kontrolnej ministrów i wojewodów oraz ich jednostek podległych i nadzorowanych. Wyznaczone na dany rok priorytety powinny być uwzględniane w procesie planowania kontroli, w szczególności gdy rozważa się kontrolę w jednostkach podległych lub nadzorowanych, realizujących zadania z zakresu administracji rządowej. Głównym celem określenia wspólnych obszarów kontroli jest koncentracja działalności kontrolnej w istotnych obszarach, co umożliwia efektywne wykorzystanie służb kontroli.
Materiały
Priorytety kontroli dla administracji rządowej na 2024 r. [PDF]priorytety_kontroli_2024.r.pdf 0.20MB Priorytety kontroli dla administracji rządowej na 2023 r. [PDF]
Priorytety_kontroli_na_2023.pdf 0.20MB Priorytety kontroli dla administracji rządowej na 2022 r. [PDF]
pss_BIP_priorytety2022.pdf 0.67MB Priorytety kontroli dla administracji rządowej na 2022 r. [WORD]
pss_DRUK_priorytety2022.docx 0.13MB Priorytety kontroli dla administracji rządowej na 2022 r. [XADES]
PSS_DRUK_PRIORYTETY2022DOCX.XAdES 0.01MB Priorytety kontroli dla administracji rządowej na 2021 r. [PDF]
20201116_-_pss_DRUK_priorytety2021.pdf 0.62MB Priorytety kontroli dla administracji rządowej na 2021 r. [WORD]
pss_DRUK_priorytety2021.docx 0.13MB Priorytety kontroli dla administracji rządowej na 2021 r. [XADES]
PSS_DRUK_PRIORYTETY2021DOCX.XADES 0.01MB Priorytety kontroli - obowiązki informacyjne w kontrolach dot. dotacji [PDF]
pss_BIP_obowiązki_informacyjne.pdf 0.56MB Priorytety kontroli - obowiązki informacyjne w kontrolach dot. dotacji [WORD]
pss_DRUK_obowiązki_informacyjne.DOCX 0.14MB Priorytety kontroli - obowiązki informacyjne w kontrolach dot. dotacji [XADES]
pss_DRUK_obowiązki_informacyjneDOCX.XAdES 0.01MB
Sprawozdanie z działalności kontrolnej KPRM, ministerstw oraz urzędów wojewódzkich w 2023 r.
Materiały
Formularz dot. sprawozdania z działalności kontrolnej za rok 2023form_BIP_spr2023.xls 4.31MB
Ocena i samoocena działalności kontrolnej
Podsumowanie ocen zewnętrznych w KPRM, ministerstwach oraz urzędach wojewódzkich w 2020 r.
Materiały
Podsumowanie ocen zewnętrznych w KPRM, ministerstwach oraz urzędach wojewódzkich w 2020 r. [PDF]not_DRUK_ocena_kontroli_PDFBES.pdf 0.65MB Lista dobrych praktyk, załącznik do podsumowania ocen zewnętrznych w 2020 r. [PDF]
zał_DRUK_Lista_dobrych_praktyk.pdf 0.13MB
Kwestionariusz samooceny działalności kontrolnej komórki ds. kontroli
Materiały
Pismo ws kwestionariuszapismo_ws__kwestionariusza.pdf 0.29MB Kwestionariusz samooceny działalności kontrolnej komórki ds. kontroli
Kwestionariusz_samooceny_działalności_kontrolnej_komórki_ds_kontroli.xlsx 0.05MB Kwestionariusz samooceny działalności kontrolnej komórki ds. kontroli.
Kwestionariusz_samooceny_działalnosci_kontrolnej_komórki_ds_kontroli.pdf 1.02MB
- Pierwsza publikacja:
- 06.08.2020 10:32 Agnieszka Kowalska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Departament Kontroli i Nadzoru KPRM
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Koordynacja kontroli | 27.0 | 14.02.2024 09:20 Krzysztof Berg |
Koordynacja kontroli | 26.0 | 07.02.2024 10:54 Krzysztof Berg |
Koordynacja kontroli | 25.0 | 18.01.2024 09:32 Krzysztof Berg |
Koordynacja kontroli | 24.0 | 13.10.2023 13:42 Krzysztof Berg |
Koordynacja kontroli | 23.0 | 20.06.2023 13:26 Michał Golec |
Koordynacja kontroli | 22.0 | 20.06.2023 13:25 Michał Golec |
Koordynacja kontroli | 21.0 | 12.01.2023 09:45 Michał Golec |
Koordynacja kontroli | 20.0 | 28.12.2022 15:00 Michał Golec |
Koordynacja kontroli | 19.0 | 28.12.2022 14:59 Michał Golec |
Koordynacja kontroli | 18.0 | 09.11.2022 10:05 Michał Golec |
Koordynacja kontroli | 17.0 | 22.02.2022 10:12 Michał Golec |
Koordynacja kontroli | 16.0 | 29.12.2021 15:56 Michał Golec |
Koordynacja kontroli | 15.0 | 04.11.2021 11:33 Michał Golec |
Koordynacja kontroli | 14.0 | 04.11.2021 11:32 Michał Golec |
Koordynacja kontroli | 13.0 | 13.10.2021 13:00 Michał Golec |
Koordynacja kontroli | 12.0 | 13.10.2021 12:53 Michał Golec |
Koordynacja kontroli | 11.0 | 29.12.2020 11:25 Michał Golec |
Koordynacja kontroli | 10.0 | 21.12.2020 15:23 Michał Golec |
Koordynacja kontroli | 9.0 | 21.12.2020 15:20 Michał Golec |
Koordynacja kontroli | 8.0 | 08.12.2020 16:16 Michał Golec |
Koordynacja kontroli | 7.0 | 08.12.2020 16:14 Michał Golec |
Koordynacja kontroli | 6.0 | 24.11.2020 16:28 Michał Golec |
Koordynacja kontroli | 5.0 | 30.10.2020 16:15 Adam Nowakowski |
Koordynacja kontroli | 4.0 | 30.10.2020 15:35 Adam Nowakowski |
Koordynacja kontroli | 3.0 | 30.10.2020 15:34 Adam Nowakowski |
Koordynacja kontroli | 2.0 | 30.10.2020 15:34 Adam Nowakowski |
Koordynacja kontroli | 1.0 | 06.08.2020 10:32 Agnieszka Kowalska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP