Informacje dotyczące przetwarzania i ochrony danych osobowych
Ochrona danych osobowych w Urzędzie Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej.
Administrator
Prezes Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej
Dane kontaktowe administratora
adres: ul. Hoża 76/78, 00-682 Warszawa
e-mail: kancelaria@prokuratoria.gov.pl
Organ nadzorczy
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych
Dane kontaktowe organu nadzorczego
adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
Każda osoba ma prawo wniesienia do organu nadzorczego skargi na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych
Informacje ogólne
Dane osobowe są przetwarzane przez administratora m.in. w celu realizacji zadań wynikających z przepisów:
- ustawy z dnia 15 grudnia 2016 r. o Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2016 r., poz. 2261);
- ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz. U. z 2016 r., poz. 2259).
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest obowiązek prawny ciążący na administratorze danych osobowych wynikający z ustaw nakładających obowiązek realizacji konkretnego zadania, a także wykonywanie zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej.
Przetwarzane dane osobowe obejmują w szczególności imię i nazwisko oraz adres, a także inne dane osobowe niezbędne do realizacji ww. zadań.
Przetwarzane dane osobowe są pozyskiwane od organów administracji państwowej, innych podmiotów i osób zobowiązanych do przekazania danych osobowych oraz od osoby, której dane dotyczą, a także ze źródeł publicznie dostępnych.
W przypadku uzyskania danych od osoby, której dane dotyczą następuje to w związku z wykonywaniem zadań ustawowych przez administratora i jest niezbędne do ich wykonania.
Dane osobowe mogą być przekazywane do podmiotów upoważnionych na podstawie przepisów prawa lub wykonujących zadania realizowane w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej oraz podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora tj. dostawcom usług informatycznych.
Dane osobowe będą przetwarzane przez okres wskazany dla danego zadania oraz zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji.
Państwa dane osobowe nie będą służyły zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Na zasadach i z uwzględnieniem warunków określonych w przepisach prawa przysługuje Państwu prawo do żądania od administratora:
- dostępu do swoich danych osobowych,
- ich sprostowania,
- ograniczenia ich przetwarzania,
- usunięcia,
- przeniesienia danych do innego administratora,
- wniesienia sprzeciwu.
Żądanie realizacji wyżej wymienionych praw proszę przesłać w formie pisemnej do administratora (adres podany na wstępie, z dopiskiem „ochrona danych osobowych”).
Akty prawne regulujące ochronę danych osobowych
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (opublikowane w Dz.Urz. UE L 119, s. 1); tekst aktu jest dostępny tutaj
- ustawa z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (opublikowana w Dz.U. z 2018 r., poz. 1000); tekst aktu jest dostępny tutaj