Skargi i wnioski
Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:
- w siedzibie Prokuratorii Generalnej RP, w godzinach pracy urzędu w sekretariacie - ul. Hoża 76/78, 00-682 Warszawa
- listownie na adres: Prokuratoria Generalna RP, ul. Hoża 76/78, 00-682 Warszawa z dopiskiem „Skarga/wniosek”,
- za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP (nazwa elektronicznej skrzynki podawczej: /PGSP/skrzynkaESP)
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: kancelaria@prokuratoria.gov.pl
- ustnie do protokołu Dyrektorowi Generalnemu (wymagane telefoniczne ustalenie terminu).
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, urząd wzywa wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
Skargi i wnioski w sprawie działania Prokuratorii Generalnej lub pracowników Urzędu Prokuratorii Generalnej – zgodnie z przepisem art. 229 pkt 7 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego – należy kierować do Prezesa Rady Ministrów, który na podstawie ustawy o Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej sprawuje nadzór nad Prokuratorią Generalną.
Skargę lub wniosek można przekazać lub przesłać listownie na adres:
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
00-583 Warszawa
Al. Ujazdowskie 1/3
tel. +48 222 500 115