W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Pytania wykonawcy dotyczące zapisów zawartych w zapytaniu ofertowym

Nasz znak:     Data:

AD.2600.194.2022            25 lipca 2022 r

DO WYKONAWCÓW

Zamawiający informuje, że w dniu 22 lipca 2022 r. Wykonawca zwrócił się do niego z pytaniami dotyczącymi zapisów zawartych w zapytaniu ofertowym. Zamawiający przedstawia poniżej treść pytań wraz z odpowiedzią na nie, bez ujawniania źródła zapytania:

  1. Mając na uwadze, iż przedmiot zamówienia powinien być projektowany z myślą o wszystkich potencjalnych użytkownikach (zatem także o osobach wykluczonych cyfrowo, w tym osobach starszych nieobsługujących telefonów komórkowych), prosimy o potwierdzenie, iż w przypadku nieposiadania telefonu w ogóle, braku zgody na wykorzystanie telefonu komórkowego w procesie weryfikacji lub nieposiadania telefonu komórkowego kompatybilnego z aplikacją Wykonawcy przez Uczestnika (np. z uwagi na system operacyjny w jaki jest wyposażony telefon), Wykonawca winien zapewnić użytkownikom alternatywny sposób weryfikacji, niewymagający posiadania telefonu komórkowego.

Odpowiedź na pytanie 1:

Zamawiający informuje, iż przedmiotem zapytania ofertowego jest świadczenie usług w ramach programu sportowo-rekreacyjnego dla pracowników Zamawiającego. Zgodnie z zapisem zawartym w „Opisie przedmiotu zamówienia” pkt. 6 Zamawiający dopuszcza różne metody weryfikacji dostępu użytkowników do obiektów sportowo-rekreacyjnych.

  1. Czy Zamawiający dopuszcza uzależnienie dostępu do przedmiotu zamówienia, a tym samym środków z zakładowego fundusz świadczeń socjalnych, od kryteriów pozasocjalnych, takich jak posiadanie telefonu komórkowego, abonamentu telefonicznego, karty prepaid, dostępu do Internetu, posiadania określonych modelów telefonów obsługujących aplikację mobilną Wykonawcy lub umiejętność obsługi telefonu komórkowego?

Odpowiedź na pytanie 2:

Zamawiający informuje, iż nie uważa możliwego sposobu weryfikacji w postaci korzystania z telefonu komórkowego jako ograniczającego dostęp do usług.

  1. W przypadku dopuszczania weryfikacji z wykorzystaniem aplikacji telefonicznej, prosimy uprzejmie o potwierdzenie, iż z uwagi na bezpieczeństwo i ochronę prywatności użytkowników abonamentów, a także z uwagi na minimalizację zakresu przetwarzanych danych osobowych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, Zamawiający nie dopuszcza by aplikacja służąca do uzyskiwania dostępu do obiektów sportowo-rekreacyjnych wymagała przetwarzania takich danych jak numer PESEL.

Numer PESEL jest numerem identyfikacyjnym niezbędnym między innymi do skorzystania z usług finansowych (np. zaciągnięcia kredytu), skorzystania z publicznej opieki zdrowotnej bądź załatwienia sprawy urzędowej, natomiast w ocenie Wykonawcy, w celu świadczenia usług sportowo-rekreacyjnych nie ma potrzeby przetwarzania powyższej danej. Ze względu na bezpieczeństwo, ochronę prywatności i zasadę minimalizacji, polegającą na tym, że przetwarzaniu winny ulegać tylko i wyłącznie te dane, które są niezbędne do osiągnięcia danego celu, w trakcie realizacji usług nie powinno się przekazywać innych danych osobowych niż te, które są konieczne do wykonania danego zobowiązania, również w przypadku pobierania danych niezależnie od Zamawiającego.

Zwracamy uwagę, iż według poradnika pn. „Obowiązki administratorów związane z naruszeniami ochrony danych osobowych”, wydanego przez Urząd Ochrony Danych Osobowych - wyciek PESEL w połączeniu z danymi osobowymi, takimi jak: imię i nazwisko, powoduje wystąpienie wysokiego ryzyka naruszenia praw lub wolności osoby, której te dane dotyczą. Wspomniany organ nadzorujący przetwarzanie danych osobowych wskazuje, że pozyskanie dostępu do puli danych w postaci imienia, nazwiska oraz numeru PESEL, przez osobę nieuprawnioną, może posłużyć między innymi do:

  • uzyskania przez osoby trzecie kredytów w instytucjach pozabankowych, na szkodę osoby, której dane dotyczą;
  • uzyskania dostępu do danych o stanie zdrowia osoby, której dane dotyczą w przypadku przełamania zabezpieczeń do systemu świadczeń opieki zdrowotnej lub korzystania ze świadczeń opieki zdrowotnej przysługujących tej osobie;
  • korzystania z praw obywatelskich osoby, której dane naruszono, np. wykorzystania danych do oddania głosu w głosowaniu nad środkami budżetu obywatelskiego;
  • zarejestrowania przedpłaconej karty telefonicznej (pre-paid), która może posłużyć do celów przestępczych;
  • wyłudzenia ubezpieczenia lub środków z ubezpieczenia;
  • zawarcia umów cywilno-prawnych, np. najmu nieruchomości;
  • posłużenia się fałszywymi danymi, np. przy otrzymywaniu mandatu.

Odpowiedź na pytanie 3:

Zamawiający informuje, iż wyraża zgodę na użycie aplikacji, jednak jej wdrożenie, użytkowanie i przekazanie osobom korzystającym winno odbywać się na poziomie Wykonawca – użytkownik. Zamawiający nie jest uprawniony do nadawania dostępów użytkownikom aplikacji oraz nie odpowiada za żadne skutki jej działania. Również przepisy dotyczące RODO winien Wykonawca indywidualnie uzgodnić z użytkownikami pakietu w ramach działania aplikacji. Rola Zamawiającego w tej sprawie ogranicza się do zakupu usługi i przekazanie listy osób korzystających oraz zapłaty za wykonane usługi. Kwestia dostępu do usług, weryfikacji użytkowników i przetwarzania danych osobowych nie jest rolą Zamawiającego i jest zadaniem Wykonawcy. Wobec powyższego kwestia wszystkich spraw dotyczących przetwarzania danych związanych z zamawianiem usług poprzez aplikacji czy inny system teleinformatyczny jest w kompetencjach Wykonawcy.

 

  1. Czy weryfikacja tożsamości użytkowników i forma dostępu do obiektów sportowo-rekreacyjnych może być związana z koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów takich jak np. zapewnienie sobie dostępu do internetu, posiadania karty pre-paid lub opłaconego abonamentu telefonicznego?

Odpowiedź na pytanie 4:

Zamawiający informuje, iż nie uważa możliwego sposobu weryfikacji w postaci korzystania z telefonu komórkowego jako ograniczającego dostęp do usług
z uwagi na powszechności użytkowania telefonów komórkowych
.

  1. Czy Zamawiający godzi się na następujące niedogodności w dostępie do obiektów sportowo-rekreacyjnych jak konieczność oczekiwania na połączenie z infolinią lub wiadomość zwrotną sms.

            Odpowiedź na pytanie 5:

Zamawiający informuje, iż nie uważa możliwego sposobu weryfikacji w postaci korzystania z telefonu komórkowego jako niedogodność ograniczającą dostęp do obiektów z uwagi na powszechności użytkowania telefonów komórkowych.

  1. Zwracamy się z uprzejmą prośbą o potwierdzenie, że w kryterium oceny ofert dotyczącym liczby wszystkich dostępnych na dzień składania ofert obiektów świadczących usługi sportowo-rekreacyjne na terenie miasta Krakowa, z których będą mogli korzystać użytkownicy w ramach programu, Zamawiający będzie brał pod uwagę wyłącznie obiekty świadczące przynajmniej jedną usługę bezpłatnie w ramach zaoferowanego abonamentu tj. bez konieczności uiszczania dodatkowej opłaty przez użytkownika.

Podkreślamy, iż w przypadku, gdyby w omawianym kryterium Zamawiający brał pod uwagę również obiekty świadczące wyłącznie usługi rabatowane bądź takie, do których należy uiścić dopłatę, mogłoby dojść do sytuacji, że taką samą liczbę punktów lub nawet większą, otrzyma w nim wykonawca, który w rzeczywistości dysponuje mniej atrakcyjną i korzystną dla użytkowników ofertą. Wynika to z tego, że jeden Wykonawca może udostępniać dane obiekty i usługi na zasadzie zniżki bądź rabatu, przenosząc tym samym część kosztów funkcjonowania programu sportowo-rekreacyjnego na użytkownika, a drugi dbając o transparentność i przejrzystość kosztów abonamentów, może udostępniać te same obiekty i usługi bez konieczności regulowania dodatkowych opłat.

            Odpowiedź na pytanie 6:

Zamawiający potwierdza, iż Wykonawca ma przedstawić aktualny wykaz na dzień składania oferty wszystkich działających obiektów sportowo-rekreacyjnych na terenie miasta Krakowa. Zamawiający będzie brał pod uwagę wyłącznie obiekty świadczące przynajmniej jedną usługę bezpłatnie w ramach zaoferowanego abonamentu.

{"register":{"columns":[]}}