Informacja dotycząca wniosku o zapewnienie dostępności
Zgodnie z ustawą o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, każdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować urząd o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, o których mowa w art. 6 pkt 1 lub 3 ustawy.
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej "wnioskiem o zapewnienie dostępności", zwanym dalej wnioskiem.
Wniosek jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku. Wniosek powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin, zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku nie jest możliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, co nie zwalnia podmiotu publicznego z obowiązku zapewnienia dostępu alternatywnego.
W zawiadomieniu podmiot publiczny uzasadnia swoje stanowisko, w szczególności wskazuje okoliczności uniemożliwiające zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku.
Wnioski można składać:
- w formie papierowej na adres: Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku,
ul. Dojlidy Fabryczne 23, 15-554 Białystok; - drogą elektroniczną na adres: sekretariat@bialystok.rdos.gov.pl
Materiały
Wniosek o zapewnienie dostępnościwniosek_o_zapewnienie_dostępności.docx 0.04MB
- Pierwsza publikacja:
- 14.06.2022 07:40 Krystian Kamiński
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Ewa Popławska
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Informacja dotycząca wniosku o zapewnienie dostępności | 2.0 | 12.08.2022 07:47 Krystian Kamiński |
Informacja dotycząca wniosku o zapewnienie dostępności | 1.0 | 14.06.2022 07:40 Krystian Kamiński |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP